Avatar billede Niessau Juniormester
06. september 2019 - 22:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opslag i interval mellem værdier i to kolonner

Hej
Det må gerne være VBA-kode, hvis ikke andet er en mulighed, dog helst formler.

Jeg har interval i to kolonner (datoer) lad os bare sige A og B, og vil gerne have det til at returnerer det som står i kolonne F, hvis værdi jeg skriver i B2 ses i intervallerne. For at illustrerer
            A                            B                              F
38 "Her står der intet"  31-12-1953                  65
39  01-01-1954            30-06-1954                  65 1/2
40 01-07-1954              31-12-1954                  66
OSV

Håber det kan lykkedes

God aften
Chris
Avatar billede Jan K Ekspert
06. september 2019 - 23:02 #1
Prøv at se om dette kan bruges, selv om det ikke er lavet til datoer:

http://www.kronsell.net/opslag_i_interval_mellem_to_kolo.htm
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2019 - 23:02 #2
Prøv:

=LOPSLAG(B2;A5:F9;6)

Der må ikke være tomme celler i A.
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2019 - 23:10 #3
Eller:
=HVIS(B2<=B38;F38;LOPSLAG(B2;A38:F42;6))
Avatar billede Niessau Juniormester
06. september 2019 - 23:22 #4
#Jan K, den havde jeg kigget på, men kan desværre ikke få den til at virke. den skriver blot Navn?. Det er også selvom du laver hans eksempel, kan du lave den efter hans opskrift?

#Store-morten igen har du løsningen, tak for det!
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2019 - 23:32 #5
Koden med lidt til retning:
Function FInterval(cel As Long, rn As Range, kol As Byte) As Variant
    For Each c In rn.Columns(1).Cells
        If cel >= c.Value And cel <= c.Offset(0, 1).Value Then
            FInterval = c.Offset(0, kol - 1).Value
            Exit Function
        End If
    Next c
    FInterval = CVErr(xlErrNA)
End Function

Husk den skal ligge i et Modul.

=Finterval(B2;A38:F42;6)
Avatar billede Niessau Juniormester
06. september 2019 - 23:41 #6
#store-morten
Ser ikke ud til det virker, heller ikke hvis jeg benytter module. Måske fordi det er dato?

Jeg har ikke noget imod at få løsningen på den, men det er også helt fint hvis du ser til anden side. Du har givet mig en løsning som virker, så for mig ville det mere være for at forstå det :)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2019 - 23:45 #7
Jeg har rettet i koden så den ikke formaterer som dato.