Avatar billede jthyge Mester
07. september 2019 - 20:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Genskabe" det tidligere netværk?

Hej,
I forbindelse med fejlsøgning på mit wifi, har jeg resat min router.
(Fejlen viste sig at være hos internet udbydere, så nettet er tilbage)

Ved at oprette et netværk med sammen SSID og Password, hopper alle mine Wifi brugere så automatisk på netværket igen?

Jeg kan ikke huske 100% hvordan jeg havde navngivet SSID. Finde der en log, fx i windows, hvor jeg kan se navnet på de netværk pc´en har været tilsluttet?

Eller skal jeg rundt til alle wifi bruger og ændre wifi opsætning?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2019 - 22:58 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2019 - 13:36 #2
i C:\ProgramData\Microsoft\Wlansvc\Profiles\Interfaces
ligger mapper - åbn en af dem og deri ligger en række xml-filer - klik på en af dem, og du kan se noget som
<SSIDConfig>
        <SSID>
            <hex>et langt tal</hex>
            <name>navn på der, hvor du har været koblet på</name>
så er det bare at kigge filerne derinde igennem til du finder dit eget.
Avatar billede jthyge Mester
08. september 2019 - 15:35 #3
Når jeg prøvet at generere rapporten fra Kommando Prompt,

C:\Windows\system32>netsh wlan show wlanreport
Generating report ...
Querying WLAN Events ...
Querying NCSI Events ...
Querying NDIS Events ...
You must run this command from a command prompt with administrator privilege.

C:\Windows\system32>

Selv om jeg har startet i admin tilstand.....
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2019 - 15:52 #4
det er kommandoprompt, der skal startes som admin
klik på lup, og skriv
kommandop
så vil højre del vise flere muligheder, den ene er 'kør som administrator'
Avatar billede jthyge Mester
08. september 2019 - 16:26 #5
Det er sådan jeg gør...

Der står også "Administrator: Kommandoprompt" i vinduet...
Underligt!
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2019 - 16:51 #6
#2 løsning virker stadig, omend du selv må ind og bladre filerne igennem
Avatar billede jthyge Mester
12. september 2019 - 17:06 #7
Super.. Nu fandt jeg det. Skulle lige have skjulet mapper vist.. :-)

Tak...