Avatar billede MECCA Novice
10. september 2019 - 10:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pixeline på windows 10

Hej :)
Er der nogen der har fundet ud af hvordan man kan spille pixeline på windows 10?
Jeg har prøvet med virtualmashine/alcohol 52% kan ikke få det til at virke. Den siger at jeg skal indsætte den rigtige CD/DVD og prøve igen, men det virker ikke.
Hjælp!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2019 - 11:17 #1
Hvis du har en xp inkl sp3 til denne, så lav en virtuel pc med https://www.virtualbox.org/
det skal være på en pc med cd-drev.
Opsæt xp'en så den har adgang til cd-drev.
Du kan evt opsætte virtualbox, så pixeline kører i et vindue, der ses direkte i win10, så unger ikke har problemer med at finde det.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2019 - 16:52 #2
brug emulatoren DOSBOX
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2019 - 17:22 #3
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. september 2019 - 11:50 #4
Dosbox er et rigtig godt system. Men jeg tror ikke det kan løse dette problem, da Pixeline, så vidt jeg husker, skal køres under Windows. Og jeg tror ikke at Win3.11 er godt nok -- hvilket vist er det højeste Dosbox kan strække sig til.

Bemærk i øvrigt, at visse af Pixeline-programmerne SKAL køres fra CD (eller noget, der emulerer en cd-afspiller). Jeg prøvede i sin tid at vriste mig fri af et cdrom drev ved at overføre dem til harddisk, men det virkede ikke for alle spillene.

Så muligvis kan grunden til at de ikke kører på Virtualbox være, at du ikke har dem som cdrom(-images)?
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. september 2019 - 11:51 #5
...ah, sorry: Ser lige at du bruger Alcohol til at emulere cd-drevet...
Avatar billede MECCA Novice
11. september 2019 - 20:34 #6
Kan ikke rigtig få det der DOSBOX til at virke.
Avatar billede MECCA Novice
11. september 2019 - 20:35 #7
Eventuelt nogen videoer jeg kan følge?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2021 - 13:06 #8