Avatar billede Signekv Novice
10. september 2019 - 14:10 Der er 6 kommentarer

Wordmat - hvordan downloader jeg det?

Hejsa
Jeg har netop købt ny pc (lenovo). I den forbindelse har jeg købt office 365.

Problemet er, at der, når jeg forsøger at downloade wordmat, kommer en boks op hvor der står: "Det ser ikke ud til at du har installeret Word 2007, 2010, 2013 eller 2016, og WordMat vil ikke fungere uden Word. Vil du alligevel fortsætte installationen"

Jeg har prøve at trykke ja, men når programmet er installeret bliver det ikke tilføjet til værktøjslinjen i word

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2019 - 16:46 #1
det mest sandsynlige er at wordmat ikke er blevet opdateret og virker sammen med den nye office365.

http://www.eduap.com/wordmat/

det er et GAMMELT program..
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2019 - 16:47 #2
det er ligesom plugins til wordpress hjememsider..
man laver en ny wordpress, og nu virker dine 5 plugins ikke mere...
Avatar billede falster Ekspert
10. september 2019 - 17:00 #3
For en ordens skyld:

Ifølge http://eduap.com/da/download-wordmat/

er seneste version: Windows Version 1.17  (23/4-2019) og

Denne version er til  Office 2010, 2013, 2016, o365.
11. september 2019 - 09:21 #4
Det lyder som om WordMat ikke kan finde de rigtige nøgler i registreringsdatabasen (en base Windows bruger til bl.a. at holde styr på programmer).
Det kan skyldes at du har glemt at aktiverer din O365.
Du skal have en version hvor Word er gemt på PC'en - ikke en Online version (dette skrevet fordi det ikke fremgår hvilken udgave af O365 du har)

Du kan se om WordMath er installeret ved at:
Åbne Word
Vælg Filer --> Indstillinger --> Tilføjelsesprogrammer
I højre side kan du se hvilke tilføjelsesprogrammer der ligger.
Der er et punkt der hedder; Inaktive tilføjelsesprogrammer og et der hedder deaktiverede tilføjelsesprogrammer - et af de steder bør det ligge hvis det er installeret.
Ligger den på listen kan du I bunden af højre side se en knap der hedder udfør...
Til venstre for udfør er en rulleliste.
Vælg COM-tilføjelsesprogrammer på rullelisten og vælg udfør...
Hvis WordMath er i boksen der vises, så prøv at aktiverer det
Hvis WordMath ikke er på listen må du turen igennem igen og vælge Word-tilføjelsesprogrammer på rullelisten for at se om du kan aktivere det der (Jeg tror det er et COM-program)

Du kan også køre en reparer på Office-pakken. Det skulle genskrive alle nøglerne i registreringsdatabasen.

Du skal:
Luk alle office programmer
Tryk Windowstast + R (viser ruden kør (Run))
Skriv: Winword.exe /r
Tryk OK

Det udfører en hurtig reparation af Officepakken.
(Jeg har en prof Windows og en stor pakke Office 365. Hvis du har Home-edition kan det være lidt anderledes).

Alternativt er du nød til at geninstallerer Office365 og WordMath.
Min datter har det på sin Windows10 PC så det skulle kunne lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede Signekv Novice
11. september 2019 - 15:21 #5
Øv, har prøvet det hele og det virker stadig ikke:/
11. september 2019 - 16:23 #6
Det er jeg ked af.
Jeg har ikke flere råd lige nu uden at have "fingrene i det".

Ud over at jeg kan se at nogle af de ældre versioner skal bruge .Net 3.5. Kan være at du mangler den. .Net er nået til version 4.5
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30653

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen