Avatar billede HrJensen12 Juniormester
11. september 2019 - 13:34 Der er 5 kommentarer

Valg af ny email-udbyder (Det skal være slut med Gmail)

Hej Alle

Er der nogen der kan anbefale en email-udbyder (Jeg vil væk fra gmail) hvis jeg gerne vil have en sikker email hvor jeg anonymt kan have min konto og hvor mine mails ikke bliver læst af Google og andre eks. forskellige stater i verden?

Krav:
1) Pris: Helst ikke mere end 50 kr. pr. mdr.
2) Min. 5 GB. plads
3) Mulighed for at importere mails fra gmail
4) Måske kunne benyttes i Outlook (Eller er dette for usikkert at bruge andet software?)

Jeg har overvejet følgende steder at oprette et email:

- Proton Mail (Ser oplagt ud, men eftersigende skulle NSA eje noget selskabet)

- Lavabit Flow

På forhånd tak :).
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2019 - 14:52 #1
Jeg bruger Windows 10 mail
og med samme kode og login kan jeg læse mine mail overalt på jorden når jeg går på Windows outlook.
https://outlook.live.com/owa/
Her skal du blot ikke sætte mærke ved husk logon
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. september 2019 - 14:54 #2
Bruger selv gmx.com (tyskejet)
Gratis med mulighed for mere lagerplads ved køb.

Kan stærkt anbefales.

Mvh. Blød Trafikant
Avatar billede Halfdan Seniormester
11. september 2019 - 15:00 #3
Hej Hr Jensen

Har du overvejet protonmail.ch - med fokus på sikkerhed og privatliv

Venlig hilsen
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. september 2019 - 15:52 #4
Rettelse til mit svar i #2:

På gmx.com har man ikke mulighed for at købe mere plads.

Man har 65gb plads til emails.
Cloud Storage 2gb

Vedhæftede filer kan fylde op til 50mb.

Der findes værktøjer på nettet, der kan konvertere Gmail mails til gmx.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2019 - 15:40 #5
Hør lige efter, hvad du selv siger i spørgsmålet!
"hvor mine mails ikke bliver læst af Google og andre eks. forskellige stater i verden?"

En ting er at være paranoid, men samtidigt også være naiv, må være en svær situation.

Mit svar vil være "Glem det og lev med det", eller gå tilbage til at bruge breve via PostDanmark.

Selv om du kryptere din mail, så er den ikke sikker. Men angreb på, at aflæse din mailbox mv. afhænger også af om du er "Den Danske Bank, pokersite, sexsite eller malermester Jensen".

har du ikke "Lort i posen" - så tag dog en slapper, og vend dig til den digitale verden. G-mail er fuldt ud ligeså sikkert som alle andre, hvis ikke mere ....