Avatar billede narkomic Novice
12. september 2019 - 10:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjemmelavet debian router. pihole virker ikke.

Hej.
jeg har lavet en router med en gammel pc og to netkort.
Grunden til at jeg startede med at lave den var at mit modem ikke understøtter ip loopback som jeg skal bruge.
Jeg har fuldt en guide og har fået dhcp og dns til at virke og min firewall er også oppe og køre og giver mig ip loopback.
Jeg lærte så om pi hole og ville gerne have det installeret.
jeg har prøvet at installere det og det gjorde at mit netwærk ikke virkede mere.
har prøvet at installere pihole før dhcp'en og virker stadig ikke.
jeg har prøvet flere muligheder og kan ikke komme på flere og kan ikke finde noget på nettet om det.
jeg håber at der er en expert her inde der kan hjælpe.

MVH Nicolai
Avatar billede narkomic Novice
12. september 2019 - 11:24 #1
glemte at skrive at jeg bruger bind9 som dns og     isc-dhcp-server som dhcp.
Avatar billede puren Ekspert
12. september 2019 - 13:17 #2
vil gætte på du skal erstatte din bind9 med pi-hole da pi-hole jo også er en DNS-server
Avatar billede narkomic Novice
12. september 2019 - 14:34 #3
Hej puren.
et godt foreslag og jeg har prøvet det.
jeg hved så ikke om det er mig der gør noget galt i opsætningen.
jeg har instillet dhcp'en til at bruge piholes ip.
Avatar billede narkomic Novice
05. januar 2020 - 12:31 #4
fandt løsningen på piholes egen side.
https://docs.pi-hole.net/guides/unbound/