Avatar billede Avocet Novice
12. september 2019 - 15:07 Der er 12 kommentarer

Scrolling

Min PC er begyndt at opføre sig mærkeligt.
Når jeg åbner et program eller en web-side scroller det op og ned af sig selv og vil kun en gang i mellem stå stille.
Jeg har den nyeste avast, som ikke finder noget, og jeg har den nyeste ccleaner, som heller ikke finder noget.
Hvad kan jeg gøre ved det? - er meget frustreret over det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. september 2019 - 15:40 #1
Du har ikke sådan et lille ikon der har 4 pile på? Op, ned, venstre og höjre? I så fald klik på scrollhjulet på musen.
Avatar billede Avocet Novice
12. september 2019 - 15:49 #2
michael_stim
Nej det har jeg ikke - og hvis jeg spiller et online spil zoomer billedet ud og ind
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2019 - 16:11 #3
Nu skriver du ikke noget hvilken type PC: Hvis det er en Bærbar så kig i kontrolpanelet under mus om touchpad er Aktiv?
Avatar billede Avocet Novice
12. september 2019 - 16:27 #4
poko1
Det er en bærbar - med ekstern tastatur og mus (Logitech combo) - og den er tilsluttet mit tv, så den står altid med skærmen lukket, så jeg ikke kan komme i nærheden af hverken tastatur eller touchpad.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. september 2019 - 16:28 #5
Har du touchscreen?

Oplevede en gang tilsvarende på en fedtet tablet.
Avatar billede Avocet Novice
12. september 2019 - 16:30 #6
Blød trafikant
nej ingen touchscreen
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. september 2019 - 16:42 #7
Hvordan zoomer man normalt ind og ud i det spil du spiller?
Altså kan det gøres vha. scrollhjul eller tastatur normalt?
Avatar billede Avocet Novice
12. september 2019 - 16:48 #8
Blød trafikant
scrollhjul - men problemet sker når jeg hverken bruger tastatur eller mus
Avatar billede Avocet Novice
12. september 2019 - 18:27 #9
poko1
Fandt f'ølgende af dine kommentarer til eksmojo den 29. juni 2019 - 12:14 (Windows 10 opdatering kører i ring)

Tillæg til #2:
Måske en ide at køre hele smøren.
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
""PowerShell er Windows nye og forbedrede CMD"""
3. skriv sfc /scannow
4. Vent på den er færdig
5. skriv nu følgende kommandoer (tryk på ENTER efter hver kommando og HUSK alle mellemrum):
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
6. Vent på den er færdig
7. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Bemærk: Får du fejl 87 med ovenstående, tjek om du har husket alle mellemrum.
Hvis du får nogle fejl eller andet, vil dette være behjælpeligt hvis du oplyser disse.

Det har jeg gjort - nedenstående viser resultatet:

1. - Efter sfc /scannow - kom følgende besked:

Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

2. - Efter DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth - kom følgende besked:

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.1

Image Version: 10.0.18362.356

[==========================100.0%==========================] The component store is repairable.
The operation completed successfully.

3. - Efter DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth - kom følgende besked:

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.1

Image Version: 10.0.18362.356

The component store is repairable.
The operation completed successfully.

4. - Efter DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth - kom følgende besked:

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.1

Image Version: 10.0.18362.356

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

Efter genstart scroller web-sider og f.eks tekst-dokumenter stadig af sig selv op og ned - selvfølgelig kun hvis de er større end skærmen kan vise - og det er ikke altid - nogle gange sker der ikke noget - f.eks. da jeg skrev dette skete der ikke noget.

Meget frustrerende :-D
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. september 2019 - 21:22 #10
Hvis du disabler musen i Enhedshåndtering, fortsætter problemet så med at eksistere?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2019 - 22:07 #11
idet du har været ude at hente en af mine vejledninger er der en rettelse her
Jeg har oplevet at man skal Køre Restorehealth og sfc /scannow.
I denne rækkefølge
Derfor burde du prøve at trykke på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her indsætter du følgende DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth  tryk ok
Skriv sfc /scannow  tryk ok husk mellemrum c - / eller kopier kommandoen og sæt den ind.
https://ibb.co/Fxt3jQr
Avatar billede Avocet Novice
13. september 2019 - 12:28 #12
Poko1
gjort det du anbefalede i dit sidste indlæg - efter sfc /scannow sagde pc'en, at der var corrupted files og at de var blevet successfully repaired. Efter genstart har jeg ikke oplevet problemet (endnu) - så mange tak for hjælpen :-D