Avatar billede MECCA Novice
15. september 2019 - 12:45 Der er 6 kommentarer

Pixeline på windows 10/DOSBOX

Hej :)
Er der nogen der har fundet ud af hvordan man kan spille pixeline på windows 10?
Jeg har prøvet med virtualmashine/alcohol 52% kan ikke få det til at virke. Den siger at jeg skal indsætte den rigtige CD/DVD og prøve igen, men det virker ikke.
Jeg har også prøvet med DOSBOX, her siger den at spillet ikke kan åbnes i DOS-mode. Noget jeg gør forkert?
Har i eventuelt videoer jeg kan følge.
De pixeline spile jeg gerne vil spiller er:
PIXELINE i Pixieland
PIXELINE  Hotel Skrottenborg
Hjælp!
- Tak på forhånd
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. september 2019 - 20:00 #1
Angående doesbox: Som jeg også skrev i forrige tråd, så kan Pixeline ikke køres udenfor Windows. Så Dosbox er ikke løsningen på dit problem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. september 2019 - 20:01 #2
"doesbox" = dosbox
Avatar billede puren Ekspert
15. september 2019 - 23:47 #3
jeg selv banket hovdet i mod vægen med det problem.. men tro jeg har fundet fejlen pixiline er et 16-bit program og de computer jeg har haft er har alle været 64-bit og 64-bit windows kan ikke afvikle 16-bit programmer..

men det ser ud til at det er Egmont Kids Media der i dag ejer pixeline så man kunne jo skrive til dem
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. september 2019 - 07:55 #4
Er du sikker på, at CDRom-billedet (iso-filen) er lavet på den rigtige måde? Så altså at det er et reelt billede af den pågældende cdrom, og ikke bare en mappe, hvor man har overført filerne? Det er nemlig ret afgørende.
Avatar billede puren Ekspert
16. september 2019 - 12:24 #5
ejvindh>> hvis det er et 16-bit program kommer det aldrig til at virke på et 64 bit system llige meget hvad du gør
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. september 2019 - 12:56 #6
#5: Enig, men nu er pointen jo, at brugeren prøver at køre det på en Virtualbox, der jo godt kan være opsat til 16bit.