Avatar billede klavil Seniormester
15. september 2019 - 21:08 Der er 6 kommentarer

hjælp til lag i spil og fejlsøgning af hardware/software?

Jeg har lag i samtlige spil og ligger på 0-80 fps.
Jeg har et RX580 med opdaterede drivere. 16 gb ram en, I7 3770 cpu samt samsung ssd harddiske.
Jeg har fibernet 100Mbit og har tjekket med et andet kabel for at udelukke det kabel der blev brugt.
Jeg har hentet et program der undersøger stabiliteten af nettet ved at sende og modtage hele tiden, også uden fejl.
Jeg har nu købt et RX5700 XT kort da jeg troede det var mit probelm, også uden held.
Jeg har kørt cpu benchmark
Kørt sisoft Sandra ramtest
Kørt Memtest86 fra usb også uden fejl
Jeg har installeret windows igen
Installeret software til min logitech mus, mit corsair keyboard og mit Steelseries headset.
Så er der installeret Discord, steam samt Avast.
Så er Windows opdateret.
Jeg er på totalt bar bund, og ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre længere.
Min plan var at skulle opgradere min pc med nyt bundkort, ram, cpu samt grafikkort, men hvad hvis problemet stadig er der, da jeg jo ikke ved om det er software eller hardware der er problemet.
Håber nogen kan hjælpe til at finde ud af hvad der sker.
Jeg har tjekket Playerunknown samt ring of Elysium som begge lagger og FPS falder op og ned. Jeg installerede Mafia 3 og selv om jeg har en AOC 144Hz skærm Full HD og har sat 144Hz til, så kørte spillet 60fps og under, dog uden lag.
Hjælp søges?
Avatar billede Slater Ekspert
15. september 2019 - 22:21 #1
Jeg kender ikke lige de første spil, men Mafia 3 er som standard sat til at låse til 60 fps. Har du dobbelttjekket at du har sat framerate til unlimited i options? Det er desuden et elendigt optimeret spil, som kører dårligt på god hardware. Det samme har jeg hørt om med PUBG.
Avatar billede puren Ekspert
16. september 2019 - 00:12 #2
lag er oftes et udtryk for at der er en flaskehals og så er det jo bare at finde den om det er varme eller et flow problem

MSI Afterburner er et program der kan se hvor meget din computer bliver brugt og hvor varm delne bliver
https://www.guru3d.com/files-details/msi-afterburner-beta-download.html
Avatar billede klavil Seniormester
16. september 2019 - 00:24 #3
msi burner har jeg kørt uden held. Grafikkorten kører meget op og ned men når aldrig 100%. temp er ca 68 grader. Cpuens temp ca det samme måske lidt mindre.
Jeg syntes jeg har testet alt det hardware jeg kan. Ram ok.CPU test ok. Grafikkortet er nu det nye. Det har virket fint for omkring 1-2 måneder siden.
Kunne det være software eller en windows 10 update?
Ja kan godt huske mafia 3 da jeg købte det, hvor der var store problemer. har sat det til unlimited men ændrer ikke noget.
Pubg skulle efter sigende være opbygget forkert og mener det er meget cpu krævet, men alt har kørt fint med fps på 80-120
Avatar billede Iz_Matt Praktikant
17. september 2019 - 12:44 #4
ha du tjekket at din CPU bliver kølet ordenligt det var min løsning da jeg sad og havde pludeselige lag problemer et stykke tid efter jeg skiftede til widows 10 og min da værende cpu køler ikke virkede med windows 10 så skiftede jeg CPU køler og alt har virket siden
Avatar billede klavil Seniormester
17. september 2019 - 14:42 #5
ja har kørt cpu test på den og tempertaturen kommer op på max 70 grader. Jeg tænker dog det kan være flaskehalsen, da rammene fungerer, harddisken SSD fungerer.
Jeg har nu smidt windows ind igen, samt installeret mit headset driver, grafikkort driver, samt steam og pubg.
Det kører nu uden de forstyrelser dog vil jeg sige at fps springer meget op og ned fra 65 til 120 nu.
Jeg vil jo gerne opgradere mit system men er lidt nervøs for om det evt er et software problem, som vil komme igen?
Windows 10 henter jo opdateringer under installationen?
Avatar billede klavil Seniormester
20. september 2019 - 17:25 #6
tak for hjælpen. jeg er ikke blevet meget klogere, men som det er nu så virker det. Jeg installerede windows igen igen, men glemte at formatere mine to andre ssd harddiske hvor steambiblioteket var, så da jeg ville installere mine spil, var de der i forvejen og alt kører tilsyneladende som det skal?