Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 20:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gmail og Outlook ikke længere synkroniseret

Jeg fik en besked om at nogen havde forsøgt at logge på min Google konto via en app, og jeg blev rådet til at ændre min adgangskode - hvilket jeg nu har gjort.

Nu kan Outlook dog ikke længere synkronisere med min Gmail, hvilket sikkert skyldes den ændrede adgangskode. Jeg får denne fejlmeddelelse i Outlook:

"Opgaven 'Synkroniserer mapper, der abonneres på, for xxxxxx@gmail.com.' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Mapper, der abonneres på, kan ikke synkroniseres for xxxxxx@gmail.com i Outlook. Fejl! Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du bliver ved med at få denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'"

Hvor og hvad skal jeg gøre??
Avatar billede puren Ekspert
16. september 2019 - 20:20 #1
du skal logge ind i din google konto..  og under så sikkerhed skal du slå mindre sikker adgang til lige hvor den gemmer sig kan jeg ikke hjælpe med
Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 20:23 #2
Jeg har forsøgt inde i Outlooks kontoindstillinger at opdatere adgangskoden, både via "Opdater adgangskoden", via "Indstillinger for kontonavn og synkronisering" og via "Serverindstillinger" - men det fejler. Outlook svarer:

"Der opstod en fejl. Der opstod et problem, og Outlook kunne ikke gemme dine kontoindstillinger. Prøv igen"
Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 20:28 #3
Outlook accepterer IKKE den nye adgangskode - Outlook siger den er forkert - men det ér den rigtige, jeg indtaster....
Avatar billede puren Ekspert
16. september 2019 - 20:32 #4
det er inde på google siden og IKKE i outlook
Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 20:41 #5
@puren:
Nej, det er netop denne indstilling, der gjorde at Google afviste loginforsøget fra en app, der ikke var fra Google, så den slår jeg ikke fra.
Avatar billede puren Ekspert
16. september 2019 - 21:18 #6
du skal tillade ikke sikker adgang der er intet galt med din kode
Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 21:34 #7
@puren:
Jeg har nu prøvet, og det ser ud til at virke. Men jeg har ikke selv tilladt ikke sikker adgang tidligere. Vil det sige at jeg er nødt til at tillade ikke sikker adgang for at kunne bruge Outlook sammen med Gmail?
Avatar billede kurtba Ekspert
16. september 2019 - 21:35 #8
Hvor gammel er din outlook? Kan den være så gammel, at den ikke supporteres mere, for så regnes den for at være usikker, og så kan det give problemer, hvis du ikke tillader usikre apps.
Jeg havde fornylig et lignende problem hos nogle bekendte, og der endte det op i, at 2 trins bekræftelse var aktiveret på google kontoen, og først da jeg slog det fra, kunne jeg få gmail til at synkronisere med outlook igen.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029946
Avatar billede puren Ekspert
16. september 2019 - 21:38 #9
ja du skal tillade ikke sikker adgang
Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 21:50 #10
@kurtba:
Jeg har Outlook 2016. Det undrer mig at Gmail pludselig anser den som en mindre sikker app...
Avatar billede puren Ekspert
17. september 2019 - 09:14 #11
Google har skruet op for sikkerheden, personligt syntes jeg det er dejligt at de tager sikkerheden seriøst

for +8 år siden lå koden og ens mail adr i fil krypteret fil så viste man hvor man skulle kigge så havde man hurtigt få fat i mail adr og koden dertil.
Med den viden er det jo ikke svært at støbe en virus sammen der er har 3 formål i livet.
1. sende sig selv til alle andre i ens kontaktbog
2. sende de krypteret data hjem til dens skaber eller dem der har betalt for denne virus.
3. slet sig selv for at ungå at blive opdaget

og med denne advarsel kunne det tyde på at at m$ har skruet op for deres sikkerhed men den er brudt igen