Avatar billede Claus Mester
17. september 2019 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette gruppesamtale i facebook messenger

Jeg har i facebook messenger forladt og slettet en række gruppesamtaler, der ikke længere er aktive, og hvori en person var medlem, som jeg ikke længere snakker med. Oprydningen gik fint med de fleste grupper.

Men når jeg bruger facebook messengers søgefelt ("Søg i messenger"), og skriver navnet på den person jeg ikke længere er ven med på facebook, men som var med i grupperne, finder den 3 standhaftige grupper jeg ikke kan finde ud af at slette.

Hvordan sletter jeg de 3 grupper fra oversigten?
Avatar billede Halfdan Seniormester
17. september 2019 - 13:16 #1
Hej Claus

Ja, den er lidt tricky. På facebook (og mange andre store teknologivirksomheder) så er slet faktisk ikke en sletning (i sin bogstavelig betydning) men mere "fjern fra min/(andres) visning". Der er altså begrænsninger på hvad du kan "slette" og hvem, hvor det så alligevel vises til. Mange andre har også studset over det, særlig ved søgning på facebook.

Facebook har en officiel post om det her: https://www.facebook.com/help/community/question/?id=303768156672781

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede Claus Mester
17. september 2019 - 13:22 #2
Hej Halfdan.
Tak for dit svar.
Det er noget spøjst noget.
Jeg prøvede at gå på mobilen i stedet og her fik jeg muligheden for at "slette" samtalerne, hvilket jeg gjorde. Når jeg søger efter personens navn nu, kommer samtalerne ikke længere frem. Om det så har virket som jeg ønsker, eller om de kommer frem igen på et tidspunkt, det må tiden jo vise.
Det er som om mobil messenger slet ikke er forbundet til pc messenger.
Avatar billede Halfdan Seniormester
17. september 2019 - 19:37 #3
Hej igen. Godt at høre du er kommet videre. Det er total lumsk det der "slet" som alligevel ikke er slet, og ting netop kan fungere forskelligt afhængig af hvilken enhed du tilgår det med. Jeg tror dog - uden at have nogen som helst indblik i hvordan fb gør det - at man tilgår samme data fra de forskellige enheder men gennem forskellige integrationer/api-kald, som har varierende datakvalitet, nok opsat som led af en større indsigt i hastighed med data-overførelse over forskellige netværk og enheder. Det er blot en tanke, måske nogle andre ved mere om det :)

Forsat go aften Claus

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard

https://miklagard.dk/