Avatar billede Jannickhess Professor
18. september 2019 - 06:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man lukke alle vinduer på en gang

Da det er en smule ekstra tidskrævende, at lukke 20 vinduer ned
en efter en, eller ved at Højreklikke og lukke en del vinduer, men heller ikke her
allesammen,

Kan man det i windows 10.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2019 - 07:02 #1
Windows-tast  + D
Avatar billede Jannickhess Professor
18. september 2019 - 07:24 #2
Tasterne Windows-tast + D
Placere kun det vindue der bruges nu
ned i Proceslinjen, den lukke den altså ikke.

Men mit ønske er, at lukke alle åbne, vinduer der er nede i proceslinjen på en gang.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2019 - 07:53 #3
Jeg har desværre aldrig hørt om funktionen - men enig, den kunne være rar at have.

Jeg plejer selv at "hamre" ALT+F4 det fornødne antal gange. Det må være en "workaround" :-) - og så afbrudt af de programmer, der vil have mig til at tage stilling til om det må lukkes eller ej, om der skal gemmes eller ej o.s.v.... - og det er nok netop på grund af dette, at der ikke er en indbygget funktion til det.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2019 - 08:09 #4
Jeg mener nu, at Win-D burde lukke ALLE vinduerne ned i proceslinjen. Det er dog rigtigt at det lukker ikke programmerne som sådan.

Til denne opgave, tænker jeg at du skal have Task Manager i gang:
https://www.cnet.com/how-to/the-fastest-way-to-close-all-running-programs-in-windows/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2019 - 08:26 #5
Win+D lukker ikke - den minimerer kun.

Jeg vil ikke anbefale at lukke via taskmanager - så stopper du selve processen, uden hensyn til om data er skrevet færdig. Ja det lukker vinduet, men vil uundgåeligt føre til datatab på et tidspunkt.

I øvrigt er en noget hurtigere vej til taskmanageren, end den "hurtige vej" der beskrives i linket, at trykke CTRL+ALT+ESC
Avatar billede Jannickhess Professor
18. september 2019 - 12:43 #6
Jeg tænkte ikke på risikoen for Datatab uden at advarslerne kommer,
Så hvis man brugte et tredieparts program, vil jeg selv være uden on det hvis det skulle ske

Når men så må jeg jo lade være med at åbne 20 vinduer på en gang.

Tak for flere af jeres forslag

Mvh

Jannick
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2019 - 14:06 #7
Der findes et 3.parts program, som jeg dog ikke selv har afprøvet:
https://www.ntwind.com/software/closeall.html

Jeg vil tro, at det advarer, hvis du ikke har gemt dine arbejder. Men det kan du jo evt. teste, inden du begynder at bruge det systematisk.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. september 2019 - 14:11 #8
Hvis du har mod på at arbejde med autohotkey findes der også dette script, der trawler alle åbne vinduer igennem, og sender et "WinClose"-signal på vegne af hver af disse. Så får du i hvert fald en advarsel, hvis du mangler at gemme noget.

https://github.com/matthewmorrone/autohotkey/blob/master/dev/close-all-windows.ahk
Avatar billede Jannickhess Professor
16. november 2019 - 22:29 #9
Lukker spørgsmålet

Tak for hjælpen