Avatar billede Sandfeld Novice
19. september 2019 - 16:08 Der er 16 kommentarer

Store spil "crasher" imens små spil ikke gør

Jeg har fornyligt oplevet problemer i spil som jeg ikke plejer at have problemer i. Spil som jeg altid har haft kunne spille som Battlefield V, Rainbow Six Siege, Star Wars Battlefront 2 og GTA V crasher efter et par minutters spilletid, ved at sende mig tilbage til skrivebordet uden nogen "errormessage". Jeg har prøvet at slette alt og geninstallere Windows 10, men det har været uden succes. Hvis det er til nogen hjælp, så virker mindre spil som Rocket League og CSGO helt fint uden problemer.

Måske der er en klog og sød sjæl der har en idé eller 2 - tusinde tak på forhånd:)
Sandfeld
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2019 - 16:47 #1
Hvis computeren lukkede helt ned kunne der være tale om, at temperaturen var for høj, men efter hvad jeg kan se, så lukker den ikke, men viser i stedet skrivebordet. Der er med stor sikkerhed, nogen på eksperten der kan afhjælpe dit problem, og dermed få tæmmet "dyret".
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2019 - 17:06 #2
Kan være GPU der kører varm og lukker spillet ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2019 - 17:07 #3
Fortætter vi her eller i den nye tråd du har oprettet?
Hvis her luk den nye tråd
Avatar billede Sandfeld Novice
19. september 2019 - 17:23 #4
Vi fortsætter bare i denne tråd:)
Ingen af komponenterne bliver for varme - det er også blot en uge siden den er blevet støvet rent for støv:)

Problemet opstod bare fra den ene dag til den anden
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2019 - 17:26 #5
Efter en Windows opdatering med en genstart efterfølgende? Har du gendannelsespunkter du kan rulle tilbage på?
Avatar billede Sandfeld Novice
19. september 2019 - 17:29 #6
Havde ikke mulighed for at gendanne min computer til et tidligere punkt - så jeg fortog en "reboot" (tror jeg det hedder) - altså jeg installerede Windows 10 på en frisk og alt blev slettet
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2019 - 17:33 #7
Måske du skulle stress teste den og se om den vil give et hint om hvor problemet kan være. http://blog.logicalincrements.com/2015/12/the-best-programs-for-stress-testing-your-pc/
Avatar billede Sandfeld Novice
19. september 2019 - 21:14 #8
Har lige testet mine ram og der skulle ikke være noget i vejen med dem.. Jeg har prøvet at bruge programmet "heaven" til at benchmark (teste min GPU), men ligesom i spil, så crasher programmet bare efter et par minutter og sender mig tilbage til skrivebordet.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2019 - 10:49 #9
prøv at tjekke, om du der er nye drivere til din Grafikkort - ellers hvis du lige har fået den opdateret, kan du se om du kan rulle tilbage til den tidligere version.
Avatar billede Sandfeld Novice
20. september 2019 - 13:04 #10
Har den nyeste invidia driver og har ikke mulighed for at rulle den tilbage til en gammelt gendannelses punkt
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2019 - 13:25 #11
Skrives der noget i logbogen om fejl der opstår?
Højreklik start og vælg logbog. Tjek op i de 5 faner der er under Windows logger
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2019 - 09:51 #12
du kan prøve at rulle en driveren tilbage vha:
åbne enhedshåndtering (højre-musklik på Start-knappen - enhedshåndtering) -> find din driver (i givet fald er det Skærmkortet) - åbne egenskaber - faneblad "driver" - annuller driveropdatering - det virker nogen gange
Avatar billede ReconCube Praktikant
01. oktober 2019 - 20:39 #13
Jeg har det samme problem, og jeg har en mistanke om, at en Windows update er skyld i problemet for jeg havde ikke aktivt installeret elle afinstalleret noget da problemet opstod. Har også tjekket drivere og lavet et fil check på Steam. Alt ser ud til, at være ok, men er det ikke. Her er det kun GTA som er problemet. Andre spil crasher ikke.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2019 - 08:04 #14
Prøv at tjekke steam's forums - hvis det er en windows update, så er der sikkert mange som blev/bliver ramt
Avatar billede ReconCube Praktikant
02. oktober 2019 - 19:25 #15
Ja, har også været på Steam forum og fandt en mulig metode, som jeg havde overset fra tidligere. Den hjalp desværre heller ikke. Det var dog et forsøg værd. Problemet er opstået pludselig uden jeg har installeret noget aktivt. Derfor tror jeg det er en opdatering af en eller anden slags. Temperaturer på computeren er inden for acceptable værdier (max 43). Der er ikke, mig bekendt, flere ting jeg kan tjekke. Jeg kender til 1 person mere som har problemet, men har ellers ikke finde noget nyere opslag, som omhandler problemet.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2019 - 08:05 #16
hvis det er en opdatering, kan du gå ind i Pcen's kontrolpanel - Programmer - Vis installerede opdateringer -> der kan du se alle Window's Opdateringer som blev installeret på et tidspunkt - også med tidspunktet...hvis du kan sammenligne datoen der, kan du se hvad der er sket.
Har du Windows 10, kan du også se det her:
Indstillinger - opdatering og sikkerhed - vis opdateringsoversigt