Avatar billede phest Juniormester
20. september 2019 - 13:17 Der er 2 løsninger

"Blueprint" af Wordpress installation som i Desktopserver og Flywheel

Hej dér. En ven har vist mig, at der i den betalte version af webserver-prorammet DesktopServer (fra serverpress) er en "blueprint"-funktion, der tillader brugeren hurtigt  at lave og "deployere" (tror jeg, det hedder) kopier af wordpress installationer (med maskine, betræk, plugins, CSS, database, indhold og alting).

Jeg ved, at der findes tilsvarende funktionalitet i Flywheel, som jeg har prøvet, og fundet for tung til min Windows PC. Og jeg ved, at det selvfølgelig er muligt at gøre, hvad blueprint-funktionen gø'r i DesktopServer (og i Flywheel) med plugins i Wordpress, PHPmyadmin osv.

Men jeg tænkte på, om der var et Open Source værktøj, der -  relativt uomstændigt - kan nogenlunde det samme, og som kan virke med den Xampp installation, jeg bruger, når jeg skal pille i Wordpress.

Alt godt herfra, PH
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2019 - 15:49 #1
Til phest

Ja i Wordpress, kan du benytte den frie version af Duplicator.
Du kan:
Kopiere
Migrere
Tage backups
etc.

Har lavet en beskrivelse her: https://a3-seo.dk/backup-kopiering-cloning-wordpress/
Avatar billede phest Juniormester
23. september 2019 - 09:28 #2
Mange tak, også for at du har lavet så grundig en vejledning at dele ud af. Phest