Avatar billede Jannickhess Professor
20. september 2019 - 16:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dubletfiler ønskes slettet via CCleaner

Jeg har den betalte version af Ccleaner, og jeg er gået ind under værktøjer, og valgt Dubletfiler..

Men her finder den jo flere dubletfiler, men hvis jeg nu slettet 2 ud af 2 f.esk så sletter den vel alt ?
Avatar billede eurositi Ekspert
20. september 2019 - 17:17 #1
Ja. Den finder enhver fil, som findes flere gange på harddisken.
Så meningen er, at du angiver, hvilken af filerne, som du vil beholde, og hvilken, der skal slettes.

Hvis du sletter begge to, sletter du filen fuldstændigt fra harddisken.
Avatar billede Jannickhess Professor
20. september 2019 - 17:30 #2
Nu er det bare sådan at der er i 1000 vis af dubletfiler, og kan man så ikke slette den ene af dem automatisk hele vejen ned ??
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2019 - 20:31 #3
Prøv at kigge på linket herunder og de underliggende links deri :

https://www.ccleaner.com/docs/ccleaner/using-ccleaner/finding-duplicate-files
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. september 2019 - 20:49 #4
#2 sletter man i system programmer eller lignende får man ofte problemer - idet filen forventes ligende et bestemt sted - der søges eller findes ikke over hele disken eller diskene.
Brug kun det blandt dine egne datafiler - billeder videoer dokumenter - og med omtanke endda.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2019 - 07:53 #5
Hvis du både har Nas server og ekstern disk, og også dine filer på computeren vil de kunne fremkomme flere steder, da du jo formodentligt har en form for backup liggende.
Personligt har jeg ikke eksterne diske kørende i baggrunden. Jeg tænder dem kun når jeg vil "backuppe" det der skal passes på.
Avatar billede Jannickhess Professor
21. september 2019 - 09:38 #6
Kære 220661

For det første, så har jeg ikke nogen Nas endnu, og så leder jeg kun efter filer der kun ligger på en Ekstern Harddisk = F drevet.

Og det er her at der ligger mange dubletfiler.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2019 - 09:52 #7
#6 Super info som burde stå i indledningen på spørgsmålet ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2019 - 09:55 #8
Så bliver spørgsmålet jo kun om de ligger på samme destination på disken?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2019 - 09:56 #9
Destination kan betyde forskellige mapper.
Avatar billede Jannickhess Professor
16. november 2019 - 22:24 #10
Lukker spørgsmålet

Tak for hjælpen