Avatar billede Sipe83 Novice
21. september 2019 - 12:12 Der er 27 kommentarer

Facebook har deaktiveret min profil - andre?

Fra den ene dag til den anden så kan jeg pludselig ikke få adgang til min profil.

d. 27 juli låser FB den uden varsel og uden begrundelse, modtager ingen email el.
Jeg bliver bedt om at bekræfte min identitet og jeg indser så mobilnummer og billede af mig selv.

D. 29. Juli 2019 så står der at den er deaktiveret og at jeg skal sende noget ID på mig selv. Jeg sender billede af mit dankort, sygesikringskort og rejsekort (nogle af tallene er overstreget da det er meget personlige oplysninger, men man kan tydeligt se mit navn og adresse mm), plus et billede af mig selv.
Jeg får en mail om jeg at snart vil høre nærmere.

Det er nu snart 1 mdr. siden og jeg har intet hørt... den fortsætter bare med at være deaktiveret.
Når jeg kigger på app´en, så er mit profilbillede der stadig (men alt er slettet på fb ellers, jeg eksisterer ikke derinde), men jeg kan ikke logge ind.

Det mystiske er dog, jeg har (havde) 3 sider tilknyttet min profil, 2 af dem er helt væk, men den 3. eksisterer stadig, trods jeg er den eneste profil tilknyttet den. Den side er også tilknyttet en gruppe jeg har oprettet, hvor jeg alene står som admin, med 4 ordstyrer. Nu står siden alene som admin derinde, mine ordstyrer er der stadig, men alt jeg har lagt ind/slået op derinde er væk. ingen andre kan jo få adgang til siden, så ingen administrer den! Amen det er så langt ude.

Jeg har haft min profil siden 2006 og der er mange billeder og oplysninger mm på min profil af/om mig, der beviser at jeg er den jeg er, så hvordan de kan tro den er fake er udover min forstand..

Er egentlig ligeglad med min private profil derinde, men jeg bruger den i forbindelse med mit arbejde og frivillige arbejde hvor jeg pt. har mistet over 3 års intensivt arbejde, hvilket er dybt frustrerende..

Jeg kender godt deres regler derinde og kan virkelig ikke se at jeg skulle have brudt nogle af dem.

Er der andre herinde der har oplevet det samme?
Fik nogle af jer åbnet den igen? og i så fald, efter hvor lang tid?

Jeg kan ikke finde nogle steder om hvor lang tid de kan finde på at holde den deaktiveret.. jeg går ikke ud fra at det er for altid? på et tidspunkt må de vel bestemme sig for om den skal åbnes eller slettes...

Jeg har forsøgt 2 gange at lave en ny profil, men FB lukker dem med det samme, formentlig fordi jeg jo bruger min rigtige navn der er tilknyttet min IP adresse, som jeg ved de har registreret derinde...
Avatar billede 450025 Ekspert
21. september 2019 - 12:51 #1
Sipe 83. Du da er vi 2 og jeg kan berette for deg at livet er blitt utrolig mye bedre nå. jeg er så glad og kan si det blir en overgang men garantert du vil ikke savne Fesbook i hele tatt så ikke gråt min Venn.
Arne.
Avatar billede Sipe83 Novice
21. september 2019 - 13:09 #2
Det er selvfølgelig rart for dig at du har det fint med det, men jeg mistet alt det jeg har lavet med mit betalte og mit frivillige arbejde på FB, og et stort netværk i forbindelse med det, som jeg også skriver, og det vil jeg meget gerne have tilbage. det et det eneste der betyder noget for mig, ikke min private profil.

Skrev de aldrig andet til dig udover at den var deaktiveret? Og hvor længe siden var det?
Avatar billede puren Ekspert
21. september 2019 - 13:30 #3
Sipe83 >> facebook er en privat enhed der kan gøre hvad de VIL... at du har bundet så meget af dit liv op i facebook er kun din egen undergang, smut nu mens du har en god grund til at gøre det...

tro det er 7 år siden jeg smuttet og jeg aldrig kigget tilbage efter det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. september 2019 - 22:56 #4
Selv Forbrugerrådet Tænk har svært ved at trænge igennem til dem:
https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/digitale-tjenester/saadan-kontakter-du-facebook

Meget lidt betryggende, at de konkluderer at med en gratis tjeneste får man hvad man betaler for....
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 00:16 #5
Jeg fatter ikke, at ledelsen af denne side ikke engang imellem "rydder op" og beder personer som Arne Mathiesen og andre om at holde deres tåbelige kommentarer for sig selv.
Sipe83 præsenterer et problem, som han søger hjælp til at få løst - og får så af Arne at vide, at han i virkeligheden ikke har noget problem, men i virkeligheden skal være glad for at være blokeret af FB.
Hvor tåbelig har man egentlig lov at opføre sig her på siden?
Avatar billede 450025 Ekspert
22. september 2019 - 01:57 #6
Faen har du ikke reist enda Zeba skulle ikke du til Kina, noen kjeder seg forstår jeg og du er en av dem, noen sliter med Fesbook tydelig du gjør det også.
Se hva puren skriv han er vist også trøtt av det Sirkuset forstår ikke du gidder å læse mine poster i hele tatt.
Mange burte nok være glad og være Blokkert a Fesbook tror jeg men ha det hyggelig i Kina med eller uten Fesbook. dette forum er for alle ser du også Kinesere.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 11:48 #7
Endnu et idiotisk indlæg fra nordmanden.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 11:53 #8
Der er faktisk en del mennesker, som bruger FB sagligt til noget fornuftigt. Men det fatter nordmanden åbenbart ikke. Han fatter vel slet ikke, at man kan bruge Internet - og slet ikke Computerworld - til andet end useriøst vås.
Avatar billede repox Seniormester
22. september 2019 - 15:32 #9
#8 Der er ikke deltager-pligt i trådene på Eksperten, ligesom det heller er forpligtende at svare folk - til gengæld så er det et krav at man har en fornuftig og moden debatteknik, hvis man gerne vil fortsætte med at deltage på Eksperten.

Så hvis der endeligt skulle ryddes op i noget her, så ville det så absolut være at få ryddet op i unyttigt indhold som "endnu en idiotisk indlæg", "tåbelige kommentarer" og kalde folks input for "tåbelig opførsel".

Så med andre ord; øg dit niveau - påtal endeligt det manglende fokus, men gør det på en ordentlig måde. Adfærd som den du udviser er ikke noget jeg gider at advare om mere end én gang.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 20:17 #10
Så du mener, at Arne Mathiesen har en "fornuftig og moden debatteknik"?
Avatar billede repox Seniormester
22. september 2019 - 20:34 #11
Det er ikke fordi jeg synes nogen af jer fortjener en anerkendelse for det niveau i lægger for dagen, men jeg har udtrykt min holdning klart, så der burde ikke være noget at misforstå.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 21:13 #12
Men du mener altså, at der kun er grund til at kritisere mig. Det er da klar snak.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. september 2019 - 23:05 #13
Ignorer dumme indlæg!
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2019 - 01:17 #14
Du må ikke bruge udtryk som "dumme" her på sitet. Du skal i stedet bruge en fornuftig og moden debatteknik, hvis du gerne vil fortsætte med at deltage på Eksperten.
Avatar billede Hanskaspersen27 Praktikant
28. november 2019 - 20:51 #15
Hej

Vi har oplevet samme situation med vores virksomheds hjemmeside. Har du fundet svar på det endnu?

Vh
Hans
https://www.profillageret.dk/
Avatar billede Sipe83 Novice
28. november 2019 - 21:06 #16
Desværre ikke nej. Stadig intet hørt fra dem...
Avatar billede schoupeter Praktikant
06. december 2019 - 11:35 #17
Jeg har oplevet et lignende problem.

Fik mandag en advarsel om et forsøg på at ændre min adgangskode fra en IP adresse som ikke er min.
Da jeg tirsdag  forsøgte at ændre min kode fik jeg at vide, at min konto var blevet deaktiveret. I den advarsel jeg fik fra Facebook havde et billede af mit nye profilbillede som mest af alt ligner et flag fra Islamisk Stat.
Både min facebookside og mine instagramkonti blev påvirket. Jeg har som dig en del sider jeg administrerer, de virker til at være upåvirket. Men vil meget gerne have mine kontakter fra min egen facebookside.
Desuden bruger jeg min ene Instagramkonto til min virksomhed, den er deaktiveret hvilket er kritisk eftersom det var vores vigtigeste kanal. I morges fik jeg mail fra instagram som beklagede at min personlige konto var lukket ved en fejl og jeg har nu adgang til den, men ikke til min virksomhedskonto.

Utrolig frustrerende! Og i dette tilfælde ikke bare udslag af et gratis produkt. Jeg har lagt en del penge på annoncer på begge platforme og derfor er det reelt dårlig kundeservice.

Nogle ideer til løsninger?
Avatar billede Sipe83 Novice
06. december 2019 - 11:49 #18
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at Facebook opfører sig sådan. Trods det er en gratis side så bør man alligevel have nogle rettigheder!
Avatar billede Jesper Praktikant
26. december 2020 - 12:33 #19
Jeg ved denne tråd har et år på bagen, men jeg vil stadig forsøge at finde svar på verdens mest irriterende problem, nemlig det samme som det i beskriver, em deaktivering af Facebook konti!
Jeg har siden maj været deaktiveret og siden slettet med min konto. Jeg har uden held sendt id, billeder tilbudt min førstefødte og alt mulig andet, men jeg er stadig på bar bund.
Jeg har oprettet 3 nye konti som alle er blevet lukket. Jeg har prøvet fra en anden computer, fra en telefon og lige lidt hjælper det.
What to do....?
Er der virkelig ikke en eneste, der har svaret på, hvordan man kommer videre herfra?
//Jesper
Avatar billede 450025 Ekspert
26. december 2020 - 13:11 #20
Zeba du er en Idiot selv men det vet du vel ikke derfor en Påminding.
Avatar billede BVS Praktikant
25. juli 2022 - 22:23 #21
Hej nu har jeg fået samme problem, min personlige profil eksisterer stadig. En af mine 4 sider er slettet med 10.000 følgere. 3 andre sider er der stadig, men annoncekontoen er deaktiveret for alle sider. Har i fundet løsning ?

Jeg læser at i ikke kan oprette ny profil, da den slettes. Jeg overvejer at få en bekendt at oprette en side med mit firma navn, og lave mig som administrator. Har i forsøgt dette.
Avatar billede Sipe83 Novice
25. juli 2022 - 22:35 #22
Desværre, ingen løsning fundet her omkring at få den gamle tilbage.... Jeg har virkelig prøvede alt muligt, også skrive privat til flere jeg ved administrer den danske fb afdeling etc...

They just don't give a fuck....
Avatar billede BVS Praktikant
25. juli 2022 - 23:31 #23
Øv det er træls for dig. Jeg er afhængig af at annoncere på facebook, så jeg må starte på ny. Jeg kan ikke oprette siden under mit navn/profil, da jeg stod for annoncekontoen.
Det kommer at koste hestearbejde at nå alle de følgere igen. Men jeg må prøve at oprette under min mands profil, bruge ny mail og et andet kreditkort. Håber at det går

Håber
Avatar billede puren Ekspert
26. juli 2022 - 00:53 #24
hvad jeg skrev i post #3 for ca 3 år siden står jeg stadig ved den dag i dag

på de 3 år tør jeg ikke gætte på hvor mange tråde der er kommet alene her på E med at div. folk at mistet deres adgang eller fået deres konto slette hos facebook (meta)

så med tanken om at man kan få sin konto slettet uden varsel / uden brud på regler, hvorfor er det at folk bliver ved med at binde hele sit liv op på en PRIVAT side hvor ejeren kan gøre hvad det passer sig uden at skulle så til regnskab for sine handling
Avatar billede Moltke Novice
01. april 2024 - 19:23 #25
Har du fundet en løsning?

Min 13 årige dreng har forsøgt at oprette konto men bliver først suspenderet og dernæst deaktiveret.

Vi har forsøgt 3 gange med 3 forskellige mailadresser og fra henholdsvis iPad, mobil og pc

Men intet virker
Avatar billede Sipe83 Novice
01. april 2024 - 19:39 #26
Mig?

Nej desværre, fb support er pisse ligeglade med deres brugere, udover hvad de kan tjene på dem, så måtte starte forfra
Avatar billede Moltke Novice
01. april 2024 - 20:19 #27
Hvor træl😡