Avatar billede MrThingyman Novice
22. september 2019 - 15:56 Der er 4 kommentarer

Hjælp med at vælge mellem 3 fjernsyn

Hej :)

Konen og jeg skal flytte i ny lejlighed. I den forbindelse er konen heldigvis gået med til at købe et nyt - og større fjernsyn - da vi kommer til at sidde ca. 4 meter fra fjernsynet i den nye tv-stue.

Så vi er blevet enige om:
- 65''
- Gerne maks. 10.000, men jeg kan selv smide de ekstra penge, hvis jeg vil op i noget dyrere
- For mig er det en stor prioritet, at vi er så fremtidssikret som muligt inden for budgettet - eller hvis det ikke lige nu er et godt tidspunkt at købe noget til de omkring 10.000, så gå med en billigere løsning for nu og afvent udviklingen?

_________________

MULIGHED A: SAMSUNG 65'' UHD UE65RU7475

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/22896/samsung-65-uhd-smart-tv-ue65ru7475

Det koster 10.000 kroner.

Jeg er her særligt nysgerrig på, om denne "nye model" af Samsungs UHD-serie er de ekstra penge værd i forhold til ældre modeller? Jeg så nemlig nogle andre derude til fx 6.000 kroner. Hvor hurtigt bliver denne model "gammel" og "billig"?

_________________

MULIGHED B: Samsung 65" QLED TV QE65Q9FN

https://www.foetex.dk/elektronik/tv/alle-tv/samsung-65-qled-tv-qe65q9fn/p/100377877?&cmpid=aw_search_02010203031300000000&gclid=EAIaIQobChMIr-XnnY7i5AIVhpSyCh0oJAuuEAQYASABEgIYQ_D_BwE

Den koster så 13.000 kroner. Men det lignede, at der var okay tydelig forskel på QLED og UHD, så man får også noget for de ekstra penge, kunne det ligne?

Hvad vurderer folk - er det dumt ikke at købe denne? Er man bedre fremtidssikret her? Eller skal man måske vente nogle år med at købe QLED?

_________________

MULIGHED C: TCL 65" 4K UHD LED Smart TV 65DP660

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/65DP660/tcl-65-4k-uhd-led-smart-tv-65dp660?gclid=EAIaIQobChMIyc6kn4_i5AIVDxsYCh05DwUZEAQYAyABEgKa8PD_BwE&gclsrc=aw.ds

Det koster 6.000 kroner.

Kan mulighed A noget mere end denne? Hvis den ikke rigtig kan det, så kan det godt være, at det er bedre at investere i denne billigere løsning - og så vente nogle år med at købe det helt dyre fjernsyn.
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2019 - 19:49 #1
Du stiller et spørgsmål, som kun du selv og din kone kan besvare. Om et år vil fjernsynet til 13.000 sikkert kunne købes for omkring 9-10.000, fjernsynet til 10.000 for omkring 7-8.000.

Gå ud og kig på billederne på de skærme, I synes om, flere gange. Husk her, at bede om at sammenligne visninger af aktuelle TV-programmer og ikke bare demovideoer, som er skabt for at imponere påvirkelige kunder :-)

Hvis I så derefter synes, at forskellen i billedkvalitet mellem det til 6.000 og det til 13.000 er alle pengene værd, så "go for it". Hvis ikke, så find det TV, hvor I selv synes, I får mest for pengene.

Prøv at læse vejledningen i linket herunder:
https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/elektronik/fladskaerme/fladskaerm-skal-du-vaelge-4k-og-uhd
Avatar billede nopsen Ekspert
22. september 2019 - 20:21 #2
at bede om at sammenligne visninger af aktuelle TV-programmer og ikke bare demovideoer, kan man glemme alt om hos elgiganten, deres sælgere påstår at det ikke er muligt at se andet end deres demovideoer, har prøvet at diskutere det med dem, men de er hverken til at hugge eller stikke i.
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2019 - 20:31 #3
#2.

Så ville jeg fravælge at bruge Elgiganten til at bedømme kvaliteten af TV-billeder :-)
Avatar billede PetraJensen Praktikant
22. november 2019 - 12:11 #4
Er selv på udkig efter nyt tv. Venter til BlackFriday og håber på nogle gode tilbud.
Vil bruge Pricerunner til at sikker mig, det ER et godt tilbud :)