Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2019 - 20:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytte kontakter fra Iphone 5 til ny Iphone 6S

Min bror har købt en ny Iphone 6S, og vil gerne flyttet de kontakter der nu er gemt på den gamle Iphone. Hvordan gøres det nemmest?
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2019 - 20:34 #1
Almindeligvis skal man lave en sikkerhedskopi af sin telefon til iCloud. Det bør man altid gøre løbende!
Når man starter den nye telefon op vælger man gendan fra sikkerhedskopi, og den nye telefon får så samme indhold som den gamle.
Der kan være problemer fra ældre modeller til nyere pga forskellig iOS version. Husker ikke lige om der er problem med forskellen mellem iPhone 5 og 6S.
Men i indstillinger for iCloud kan man altid synkronisere kalender og adresseliste (kontakter).
Når man på den nye telefon logger ind med samme AppleID overføres kontakter m.v. fra iCloud til telefonen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2019 - 20:46 #2
I dette tilfælde drejer det sig primært om telefonnumre der skal flyttes. Jeg har ikke selv Iphone, men jeg tænker om man kan kopiere numre fra den gamle Iphone hukommelse til SIM-kort inden man fjerner det.
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2019 - 22:24 #3
Hvis du på den gamle telefon gemmer kontakter i iCloud (via et AppleID), så kan du logge på med samme AppleID på den nye og dermed overføre kontakter.
Metoden med SIM kort har jeg ikke erfaring med i nyere tid.
Avatar billede posten Ekspert
23. september 2019 - 18:13 #4
det i skriver om at gemme på simkortetkan godt gi problemer fordi der er begrænsninger for antalet af nr. på somkortet derfor vil jeg anbefale at man bruger icloud som ink også omtaler oven over denne ramme