Avatar billede Epic Ets2 Novice
23. september 2019 - 19:07 Der er 7 kommentarer

har problemmer

når jeg downloader noget på steam eller nogen andre steder så downloader den på mit c drev når mit d drev er min harddisk og mit c drev er min ssd
Avatar billede Slater Ekspert
23. september 2019 - 19:37 #1
På Steam vælger du det selv. Hver gang du downloader noget, kommer der en boks op hvor du kan vælge drevet nederst, under overskriften "Choose location for install". Hvis du ikke har installeret noget på det drev før, skal du oprette et nyt Steam library ved at vælge den sidste mulighed der.

Mht. "andre steder" er du nok nødt til at fortælle os hvad disse er.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2019 - 19:42 #2
Hvis det er Windows 10 du har kan du ændre hvor den skal gemme ting på din pc. Du kan prøve at skrive lager  i søg og se hvor den sender dig hen. Med hensyn til Steam kan jeg ikke råde med noget da jeg ikke spiller selv.
Avatar billede Epic Ets2 Novice
23. september 2019 - 19:47 #3
mit c drev lægger øverst og mit d drev lægger nederst
kan man gøre det omvendt
Avatar billede Slater Ekspert
23. september 2019 - 20:04 #4
#3: Steam vælger automatisk det sidste du har gjort som standard.
Dvs. hvis du sidst har installeret et spil på D-drevet, så er det D-drevet der er valgt når du installerer det næste, osv.
Avatar billede Epic Ets2 Novice
23. september 2019 - 20:08 #5
ok
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2019 - 20:10 #6
#3.

Det har ingen betydning, hvad der ligger øverst eller nederst. Hvis du selv vil bestemme, hvor downloads skal lægges, så læs Slaters indlæg en gang til. Hans råd gælder forøvrigt, så vidt jeg ved, for alle former for downloads. Her er lidt mere:

https://www.lifewire.com/change-default-download-location-windows-10-4587317
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2019 - 20:18 #7
Her er en vejledning, hvis du bruger Chrome og vil ændre standard destination for downloads:

https://www.howtogeek.com/231002/how-to-change-the-chrome-download-folder-location/