Avatar billede Peter Kruse Mester
26. september 2019 - 08:10 Der er 4 kommentarer

Andre som har problemer med 1.1.1.1 dns

Hej computerworld.

Nu har jeg kørt 1.1.1.1 dns i et år og uden problemer, fungere som cloudfare sagde den ville, men nu er den begyndt og give mig "Unreachable" fejlkode, til kendte hjemmeside som google, facebook, twitter og youtube. Først troede jeg det var mit internet, men min internetudbyder melder ingen fejl, talte med en gut fra github som havde samme fejl. Derfor sprøger jeg her om nogen kan anbefalde en bedre dns end 1.1.1.1 eller ved hvordan man fikser det.

Jeg er programmør, min interesse er koder, ikke netværk.

Håber folk er venlige til at hjælpe eller komme med forslag
Avatar billede puren Ekspert
26. september 2019 - 14:24 #1
jeg bruger openDNS som primær og google om sekundærog syntes aldrig jeg har problemer
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2019 - 14:35 #2
openDNS
Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary DNS: 208.67.220.220
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2019 - 14:36 #3
jeg har i øvrigt lagt det ind på router, så alle enheder bare bruger openDNS uden yderligere indstillinger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2019 - 20:52 #4
Cloudflare har haft lidt problemer i dag med deres DNS https://www.cloudflarestatus.com/