Avatar billede dantyr Juniormester
26. september 2019 - 11:40 Der er 4 kommentarer

Betaling i som i Weshare

Vi er 5 venner der skal dele udgifter. A betaler 1600kr b betaler 2100kr. De andre har ikke haft udgifter. Nu skal beløbet på 1600+2100 =3700 deles så alle betale lige meget (740).
Kan jeg lave en formel hvor den selv regner ud (som i Weshare) hvem der skal give penge til hvem.
Avatar billede Mads32 Ekspert
26. september 2019 - 13:53 #1
Hej dantyr

Jeg kender ikke Weshare. Men jeg har lavet et lille eksempel der kan fordele omkostnigerne ligeligt mellem deltagerne, og vise hvad hver især skal betale eller have penge retur.
Det kan ikke vise hvem der skal betale til hvem.  Det er et større programeringsarbejde.

https://www.dropbox.com/s/evaej6nsin2gse6/Betaling%20som%20i%20weshare_mads32.xlsx?dl=0

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge indlægget eller ej.
Avatar billede dantyr Juniormester
26. september 2019 - 14:16 #2
Hejsa Mads32. Mange tak for dit bidrag. Men det jeg gerne vil ha den til er den den skal kan sige hvem der skal give hvem penge.
Avatar billede Mads32 Ekspert
26. september 2019 - 17:54 #3
Hej

Som jeg skrev er det nok en større programeringsopgave.  Der er jo mange løsninger, så derfor kan der ikke opstilles nogle entydige formler.
Avatar billede dantyr Juniormester
26. september 2019 - 19:30 #4