Avatar billede malou666 Praktikant
30. september 2019 - 14:06 Der er 4 kommentarer

Monitorering af webshop

Er der nogen der kender til et program der kan monitorere min webshop. Jeg kunne godt tænke mig at blive underrettet hvis der skulle opstå eventuelle problemer. Det kunne være problemer som servernedbrud, varer out of stock, billede mangler osv. osv.
Kan jeg installere et program eller købe mig til denne ydelse?
Håber I kan svare på dette?
Avatar billede Halfdan Seniormester
30. september 2019 - 15:04 #1
Hej

Jo, der er mange forskellige værktøjer, bl.a. ved hjælp af plugin om moduls. Det afhængig dog til en vis grad af dit setup, dvs. om det er WooCommerce, Magento, Shopify "standard" løsninger du anvender eller et mere custom made setup. Du kan fx søge på "woocommerce monitoring" på Google for resultater for et WordPress + WooCommerce setup og se "best practice" på marked.

Bemærk, at du ikke bare hovedløst skal installere plugins da det kan have SEO effekt på en række faktorer. Hvis det er så smid mig en pm/mail så kan jeg sætte flere ord på den løsning/webside du har

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede malou666 Praktikant
30. september 2019 - 15:14 #2
Hej,

Tak for svar. Det er faktisk en Umbraco løsning (med chainbox og navision bagved).
Kan du bruge det svar til noget :) ?
Avatar billede Halfdan Seniormester
30. september 2019 - 15:24 #3
Uhh, Umbraco er ikke lige min stærke side, men det lyder til du har en custom dashboard som ecommerce setup? Eller anvender du uCommerce el. Merchello til dette formål? Jeg tænker at chainbox håndtere din integration fra din webside/shop til økonomi-system

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard

https://miklagard.dk/
Avatar billede Thue Nielsen Praktikant
30. september 2019 - 17:10 #4
Hej,

Du skal helt sikkert have Transactions Monitoring fra Pingdom.
Det kan sættes til at overvåge funktioner på dit website/shop. Det kan sættes op til at tjekke hvert 15 minut. Så får du en mail, hvis en funktion stopper med at fungere.

Kan f.eks. være tjek af:
- søgefunktion
- checkout felter
- læg i kurv knap
- om sitet er oppe eller nede
- og meget andet.

Jeg benytter det med stor succes.
Sig til hvis du har brug for support til at sætte det op.