Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2019 - 17:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Afspille lydbøger fra eReolen på Sonos

Jeg hører en del lydbøger, som lånes på eReolen og downloades til min mobiltelefon. "Bøgerne" afspilles via Bluetooth til en ekstern højtaler. Det ville imidlertid være meget bedre, hvis jeg kunne afspille lydbogen via mit Sonos anlæg, det kan jeg imidlertid ikke få til at virke - faktisk kan jeg ikke finde den downloadede bog på min telefon. Telefonen er en Samsung Galaxy S8.
Nogen der ved om det kan lade sig gøre.
Avatar billede falster Ekspert
01. oktober 2019 - 17:16 #1
Så¨vidt jeg husker ligger de downloadede lydbøger i en mappestruktur med lange "intetsigende" navne under

/android/data/dk.ereolen/files

Her i blandt også selve bogen som mp3 fil(er). Og dem kan Sonos, som jeg ikke kender, vel klare?
Avatar billede stan Novice
03. oktober 2019 - 13:01 #2
Der er to måder at lytte til dine hørbare lydbøger gennem dit sonos-system. Du kan tilføje tjenesten Audible til din Sonos-app, eller du kan kontrollere dit system direkte fra appen Audible

https://tutuapp.uno/ , https://9apps.ooo/ , https://showbox.kim/
Avatar billede mort1 Ekspert
03. oktober 2019 - 13:17 #3
Falster: På en Galaxy S6 fandt jeg min lydbog ved hjælp af din anvisning - på min S8 fandt jeg den ikke, men jeg kan afspille den på telefonen, så den må jo være et sted. Kan i øvrigt ikke se, at det er muligt uden at koble telefonen til en pc !?
Stan: Det er da muligt, at det kan gøres ved hjælp af de programmer du anbefaler - har du erfaring med Sonos ?
Jeg har haft kontakt med eReolen, de siger at det ikke kan lade sig gøre at afspille lydbøger fra eReolen før de kommer med en ny player i løbet af efteråret, så det må jeg nok vente på.
Avatar billede Tine Rost Praktikant
17. juli 2020 - 07:28 #4
Der er mange ting man ikke kan få lov at afspille med sin Sonos. Jeg har løst problemet ved at bruge Google Home app'en, tilføje Sonos højtalere til systemet og når jeg så fx vil høre en lydbog, så trykker jeg mig ind på højtaleren i Home og får til til at afspille min mobils lyd. Det er heldigvis ikke så bøvlet som det lyder, når det først er sat op. I hvert fald bedre end kun at kunne bruge sin dyre højtaler til betalte tjenester.