Avatar billede h_s Forsker
02. oktober 2019 - 22:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny TV - problemer med HDMI

Jeg har købt et Samsung UE55NU6035 med 2 HDMI indgange. Mit problem er at jeg har 4 ting jeg gerne vil have tilsluttet.
På mit gamle Panasonic TV 47AS650 havde jeg samme problem. Til at løse det havde jeg købt denne fordeler: https://www.avxperten.dk/hdmi-switch/hdmi-switch-3-input-auto-goobay.asp?gclid=EAIaIQobChMI65fft6_-5AIVWeDtCh11HQe5EAQYAiABEgKQBPD_BwE

Den kan jeg ikke få til at virke på Samsung TV’et. Nogle ideer hvorfor og hvis du mener det ikke lykkedes, hvad gør jeg så?
Avatar billede INK Ekspert
02. oktober 2019 - 22:54 #1
Hvad er det, der ikke virker? Hvis du tilslutter én enhed gennem stikket, virker det så?
På tv´et skal du selvfølgelig vælge source, dvs HDMI1 eller 2.
Avatar billede h_s Forsker
03. oktober 2019 - 06:50 #2
Når jeg bruger fordelerstikket kan kilden ikke findes. Men når jeg køre direkte uden fordelerstik har jeg ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2019 - 08:14 #3
og det er ikke fordelstikket som er død? hvis du tilslutter den til din pc-skærm (eller gamle tv) virker den så?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2019 - 06:53 #4
Prøv at se efter om den ene USB indgang ikke har (5V 1Amp) Som hos mig
Det kunne tænkes at fordeleren ikke får  leveret nok strøm?
https://ibb.co/vBpk4TH
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2019 - 06:55 #5
Glem så ikke hele sp!
Avatar billede h_s Forsker
04. oktober 2019 - 07:52 #6
Tak. Jeg kigger på det.
#5 hvad betyder sp?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2019 - 08:17 #7
Med lidt fantasi kunne det måske bstå for spørgsmål?
Avatar billede h_s Forsker
04. oktober 2019 - 08:44 #8
Ja :-) men hvad mener du?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2019 - 10:50 #9
Mit svar omhandlede jo ikke HDMI men USB!
Avatar billede INK Ekspert
04. oktober 2019 - 14:02 #10
Du har selvfølgelig prøvet begge HDMI indgange, der kan være forskel, som det også ses på poko1's billede.
Avatar billede h_s Forsker
04. oktober 2019 - 17:06 #11
Ved den ene indgang står der “HDMI (ARC). Hvad betyder “ARC”?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2019 - 17:32 #12
I HDMI-standarden indbygget en returkanal til lyd kaldet ARC (Audio Return Channel)
Avatar billede h_s Forsker
21. oktober 2019 - 15:40 #13
Kan ikke få det til at virke. Derfor har jeg valgt at skifte rundt på ledningerne, når der er behov for at se noget på en anden enhed. Dårlig løsning, men det virker :-)