Avatar billede Maibrit Praktikant
04. oktober 2019 - 11:09 Der er 1 kommentar

Mac: VPN forbindelse kan ikke tilslutte SMB server

Hej,

Jeg bruger MAC.
Jeg er tilkoblet min VPN forbindelse, men selvom jeg kan logge på den, er der noget der går galt, da jeg ikke modtager noget, kun sender.
Derfor kan jeg ikke tilslutte forbindelse til min SMB server.
Hvad er det der går galt her?
Jeg synes jeg har været inde og tjekke alle mulige kroge på computeren.
Jeg har ændret min host, så den har samme navn som serveren.

Håber virkelig I kan hjælpe :)

Mvh,
Maibrit
Avatar billede Halfdan Seniormester
07. oktober 2019 - 01:14 #1
Hej Maibrit

Er din SMB server sat op til kun at være tilgængelig via VPN? I så fald, skal du vide hvilken indstillinger den forventer fra den tunnel du skaber, for at du kan lave en sådan forbindelse. Det at kun modtager og ikke sender kan skyldes forskellige ting - men hvor/hvad for dig til at tro at den kun sender?

Alt andet lige tænker jeg, at du skal tage fat i den der har sat dette setup og spørge hvad de kan se i deres log-filer når du prøver at logge på - dér kan du identificer hvad fejlen kan være og bug-tracket derfra.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard