Avatar billede huddie Professor
05. oktober 2019 - 16:29 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Ang. en hjemmeside og sikkerhed

Hej Eksperter!

Jeg vil kort og godt bare høre om der er nogen der ved om der er noget "muggent" ved denne hjemmeside:
https://centralmovies.network/

Mest fordi de ikke har nogen kontakt oplysninger og at jeg skal oplyse mine konto oplysninger, selv om visse dele skulle være gratis.
End ikke deres Facebook link giver mulighed for mere info eller kontakt til personerne bag siden.
Siden ser eller meget tilforladelig ud, men det er jo ingen sikkerhed i sig selv.

Så er der nogen der har nogen erfaring med den side?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. oktober 2019 - 16:45 #1
Jeg har kikket på Trustpilot, men kan ikke finde nogen anmeldelser af firmaet.
Det at der ikke rigtig er nogle oplysninger, gør mig lidt mistænksom, det kan godt være som du selv skriver at der er noget "muggent" ved firmaet.
Det er altid bedre at lade tvivlen kom én selv til gode, end bare hovedløst at kaste sig ud i noget man ikke rigtig ved hvad er.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. oktober 2019 - 16:55 #2
Det ligner en af de mange hjemmesider, der distribuerer links til gratis film og tv. Jeg er ikke jura-ekspert, men mit umiddelbare hunch ville nok være, at det ikke er lovligt. Derfor ville jeg nok også selv være meget varsom med at indtaste personlige oplysninger sådan et sted.

Når der ikke findes nogle info om siden, er det nok fordi disse hjemmesider bliver lukket ned med jævne mellemrum og opstår på nye adresser.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2019 - 17:14 #3
Man kan en gang imellem være heldig at blive advaret af en "url tjekker".

Men selvfølgelig kan siden være så ny, at den ikke er blevet opdaget endnu.

Den nævnte er ikke så gammel endda, men ser ellers ikke ud til at være blacklisted noget sted: https://www.urlvoid.com/scan/centralmovies.network/
Avatar billede huddie Professor
05. oktober 2019 - 19:35 #4
Det var kun fordi jeg var på jagt efter filmen "Barneleg"(1988) på BluRay at jeg stødte på den side.
Dog lader det ikke til den findes på BlueRay med dansk tekst. Den jeg har er på alm. DVD og der er kvaliteten ikke så god som de efterfølgende film i serien.
- de blev også lavet på et andet  film selskab.

Jeg havde købt en version på online Blockbuster, men der kan jeg p.t. ikke komme ind da jeg stadig bruger PS3. Man skal have PS4 for at kunne se film på Blockbuster.

Afventer om PS5 bliver bagudkompatibel med både PS4 og PS3, så jeg stadig kan spille de spil jeg har. De er ikke dårlige fordi de kun kan spilles på PS3.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2019 - 11:39 #5
den side er formentlig en pirat side, og du bør scanne for virus og malware, nu da du har besøgt den. det kan også være at den kører en bitcoin udregner i baggrunden.
det er ikke en side jeg ville bruge. der er rigeligt med kendte og respekterede sider at bruge i stedet for.