Avatar billede Lonefriis Juniormester
06. oktober 2019 - 13:22 Der er 9 kommentarer

Router

Meget underligt at efter vi har fået nyt tv så virker vores router pludselig ikke, ingen signal på tv og alt er samlet rigtigt, vi har prøvet at nulstille routeren, alt er prøvet, har skrevet omkring vores tv kanaler og vi har nyt antenne kabel og alt sidder rigtigt det er til at blive vanvittig over nu kan det vel kun være udefra eller boksen på loftet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2019 - 13:37 #1
Du burde fortsætte med at skrive i den sidste tråd, i stedet for at oprette en ny. Det her fører bare til forvirring.

Men jeg prøver lige med en logisk betragtning.

* Det virkede før I fik nyt TV - Også router?
* Efter nyt TV, kabel m.m. er kommet på, er der intet der virker?

Hvis de to ovenstående udsagn er rigtigt, byder logikken mig at der, selv om du mener noget andet, nok er noget galt med det i har lavet...

Start med at fjern TV´et, og sæt routeren på direkte hvor den tidligere har siddet. Virker den så nu?

Kort og godt - prøv af med de mest simple opsætninger du kan komme på. Virker det stadig ikke, må du have Glenten til at fejlsøge - de kan se om de kan nå igennem til din router eller ej. Og kan de ikke, kan de sende en tekniker der kan undersøge. Men har I selv klokket i det og er årsag til fejlen, risikerer I et gebyr for fejlretning.
Avatar billede Lonefriis Juniormester
06. oktober 2019 - 13:53 #2
Ja det var så en fejl at jeg oprettede en ny, men vores router står hvor den hele tiden har stået og der er ikke skiftet noget i den alt er koblet rigtigt sammen, så det må være noget udefra. Vi har haft en kanal omlægning hvor de skulle til en boks som enten sidder i krybkælderen eller på loftet, men vi har ikke kunnet være hjemme da vi jo arbejder, men om det har noget med det at gøre aner jeg ikke. Vi har også haft skiftet vores router en gang før, så om det er nogle dårlige routere de kommer med eller ej, det ved jeg ikke, men der er i forvejen en del problemer med dårligt net. Der er heller ikke lavet noget forkert med hverken ledninger eller andet. Vores tv er sat rigtigt sammen, så hvorfor fjerne vores tv, vores router står hvor den hele tiden har stået.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2019 - 15:10 #3
hvis naboer til begge sider har signal, så er det lokalt hos jer - ellers er det 'alle' og du kan ikke gøre noget ved det.
Avatar billede Lonefriis Juniormester
06. oktober 2019 - 15:26 #4
Ja og vi har kun en nabo da vi bor i et enderækkehus og ham har jeg ikke fået snakket med
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2019 - 15:35 #5
Du vil jo åbenbart ikke modtage hjælp herfra Tv skal jo findes først og tilsluttes Routeren med koden til Routeren.
Avatar billede Lonefriis Juniormester
06. oktober 2019 - 16:12 #6
Jamen vores router virker ikke, de to lamper som skal lyse, lyser ikke, det er online og us lyser ikke, jeg modtager skam gerne hjælp hvis det kan løses, vi har prøvet men der står jo på vores tv at der ikke er noget signal, det er det vi ikke kan løse.
Avatar billede INK Ekspert
06. oktober 2019 - 16:41 #7
I den forrige tråd skrev ole_madsen en henvisning til Glentens opsætning. Det er vigtigt I manuelt foretager de anviste indstillinger af frekvens, modulation og symbolfrekvens. Der skal foretages en manuel opsætning af TV. Hvis en af de tre parametre ikke er korrekt, vil jeres TV ikke kunne finde signalet (forudsætter selvfølgelig, at der ikke er kabelfejl).
Når TV'et er indstillet med kanaler, skal i selvfølgelig koble TV på internettet, så det kan hente programoversigter m.v.https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1030339?k=8337519
Avatar billede Lonefriis Juniormester
06. oktober 2019 - 16:44 #8
Mange tak for alle jeres input, men jeg har prøvet alt det, og intet fungerer, desværre. Vi har haft fat i Glenten support i dag, og de kan først gøre noget i morgen.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2019 - 16:44 #9
Jo men hvis i Kabel tilslutter så burde det jo virke hvis ikke jeres udbyder har afbrudt!
https://ibb.co/7yHP4tG
Mit WI-FI Var ikke kraftigt nok så jeg kører med WI-FI Forstærker.
Samsung kræver kraftig trådløst signal.
https://ibb.co/867pVHM