Avatar billede Gekko05 Mester
11. oktober 2019 - 10:48 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Backup program

Jeg bruger et dos baseret backup program, når jeg skal danne de mapper der skal kopieres skal jeg bl.a. skrive - \bruger\Peter Jørgensen\ - og her er problemet, backup programmet vil ikke acceptere et ø, hvad skal jeg bruge i stedet.
Jeg anvender Windows 10.

M-v-h-

Gekko
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2019 - 11:05 #1
hold ALT nede og skriv 248 på nummerisk tastatur. så skriver den et lille ø,

jeg synes det er noget pjat.
jeg synes du skal bruge et rigtigt backup program, den kan klone harddiske, og tage backup af en hel partition.

jeg kan nævne Acronis True Image, som er det bedste der findes, og AOMEI backuppper som er gratis.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2019 - 11:06 #2
Du kan anvende "oe" i stedet for. Ligeledes kan man bruge "ae" i stedet  for "æ" og "aa" i stedet for å.
Resultatet ser bare "forkert" ud, når man læser det, når man bruger de almindelige (rigtige) bogstaver.
Det er jeg det samme i mailadresser, der accepteres æ, ø og å heller ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2019 - 13:23 #3
Det er typisk karaktererne ] [ og lignende, der skal bruges i stedet for ø - det er fordi der bruges en forert ASCII tabel.

Du kan komme over det ved at bruge variablen %userprofile%

...prøv at skrive følgende i en kommandoprompt:

echo %userprofile%

...D.v.s. du kan bruge %userprofile%\desktop i stedet for c:\users\Peter Jørgensen\desktop

Så får du ikke problemer med ø, da det automatisk inkluderes. Husk i øvrigt at sætte det i gåseøjne - når du nu har mellemrum i dit navn.
Avatar billede Gekko05 Mester
11. oktober 2019 - 18:45 #4
Tak for hjælpen, jeg downloadede AOMEI og det ser ud til at virke fint.
M.v.h.

Gekko
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. oktober 2019 - 20:27 #5
Idag kan pro udgaven hentes  og installeres gratis:

https://www.giveawayoftheday.com/aomei-backupper-pro-5-3/
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2019 - 20:53 #6
#5
Jeg synes at dette tilbud lyder lidt for godt til at være sandt.
Det kan godt være jeg ikke har ret, men det virker mistænkeligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2019 - 21:44 #7
Giveawayoftheday her eksisteret i mange år. Jeg har aldrig oplevet Fup. Men der kan gå langt tid mellem guldkornene.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. oktober 2019 - 21:44 #8
Jeg og nogle jeg kender har brugt stedet over en lang periode - med en del programmer. Vi har ikke konstateret problemer af den slags du nok hentyder til. De bruger det til markedsføring. Aomei findes i flere versioner end free og pro -selvfølgelig får du tilbudt opdateringer til disse.

Nogle programmer på giweaway kan være begrænset til 365 dage - i nogle tilfælde kommer der et nyt 365 dages tilbud før det første er udløbet .
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2019 - 22:59 #9
Jeg nævner det kun fordi, der er så mange "gode tilbud" på nettet. Nogle af disse tilbud, er netop for gode til at de virker seriøse, men der er selvfølgelig undtagelser.
Jeg har selv anvendt AOMEI freeware med succes, og nævner det kun fordi jeg ikke ønsker at nogen lader sig narre, for konsekvenserne kan vise sig at blive ubehagelige.
Avatar billede Anders123 Praktikant
28. oktober 2019 - 11:00 #10
Anbefaling til et godt backup program? Vi er en IT virksomhed lagrer virksomhedsdata - https://introdus.dk - vi har brug for at stort og sikkert backupsystem. Nogle ideer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2019 - 11:14 #11
Først og fremmest - du bør oprette dit eget spørgsmål, i stedet for at "spamme" et eksisterende. Ellers vil det virke forvirrende, for hvad er egentlig det spørgsmål der behandles.
Når du så stiller det ny spørgsmål, så må du nok uddybe noget med hvilke systemer i har der skal tages backup af, hvor store datamængder der er tale om, og hvad kriterierne for backuppen er (versionshistorik, gemmes i antal år o.s.v.)
Avatar billede Anders123 Praktikant
28. oktober 2019 - 11:48 #12
Hej ole_madsen.

Ok, fair nok. Jeg tager en snak med it herinde fra, for at kunne inkludere det du nævner der. Men tak for svar.