12. oktober 2019 - 16:40 Der er 3 løsninger

flytte til SD kort

Jeg har en Huawei p 10 lite, hvor den interne hukommelse på 16 GB er næsten fyldt op, og jeg har anskaffet et SD kort til at udvidde hukommelsen, men hvordan gør jeg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2019 - 17:10 #1
Du kan slås med den, og i de enkelte Apps bede dem bruge lageret på SD-kortet, gå i APP indstillingerne og kopiere nogle få over på SD-kortet. Det tager tid, men kan lade sig gøre, og din telefon bliver ved at være som den er.

Eller du kan gendanne/nulstille den. Under opsætningsprocessen, burde Android enten automatisk bruge SD kortet, eller også foreslå at bruge det som internt lager. Og så foregår alt automatisk. Men selvfølgelig mister du en masse opsætning m.m.

Mange apps tager selv backup til din Google konto på nettet, og vil derfor ved gendannelsen havne fuldstændig som de var (incl. indstillinger), men der er desværre mange app-programmører der ikke udnytter muligheden. Så er man nødt til selv at sætte op...
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. oktober 2019 - 17:47 #2
Ofte er meget nået ved at flytte billeder og videoer  og musik på SD-kortet.- Min Sony Experia Z -foreslår selv at flytte billeder,musik,videoer og aps over når den er 75% fyldt. Offline kort til navigation kan også fylde en del...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2019 - 20:26 #3
android har en app "Files To SD Card" som bare kan det. Bare klik på de mapper, der skal flyttes til sd, og så er det klaret. Der står størrelse på mapper i den oversigt, du vælger fra. Men flyt nu kun data... ellers bliver android langsom.