Avatar billede kingoman Mester
13. oktober 2019 - 21:13 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hjælp til quiz i excel eller andre programmer

Jeg har set man kan lave en quiz i excel, men hold nu op hvor det ikke vil som jeg.

Jeg har prøvet helt enkelt at skrive:
A1 = Er blå en farve?
B2 = Ja
B3 = Ja (
C3 =    =HVIS(B2=B3;Rigtigt;Forkert)

Men det virker tydeligvis ikke, er der nogen som kan hjælpe mig?

Kort fortalt, så prøver jeg at lave en quiz til mig selv for at hjælpe mig med at huske informationer til eksamener osv.
Så mit mål er at kunne skrive svaret i B2, men hvis jeg ikke kan huske svaret så trykke på en dropbox som giver mig nogle valgmuligheder istedet til svaret.
Det burde være relativt enkelt, men mine evner rækker tydeligvis ikke :)

På forhånd tak.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. oktober 2019 - 23:19 #1
=HVIS(B2=B3;"Rigtigt";"Forkert")
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
14. oktober 2019 - 10:34 #2
Avatar billede kingoman Mester
15. oktober 2019 - 15:29 #3
Tak til jer begge. Kan se det er fordi at jeg skrev forkerte ''.
Og tak til dig Jan for at komme med et super svar med færdig løsning, som jeg vil prøve at arbejde ud fra.

Igen tak til jer begge !!