Avatar billede prinsib Seniormester
16. oktober 2019 - 17:08 Der er 5 kommentarer

WordPress

Hej.
Er der nogen herinde som ved hvor jeg kan få undervisning i WordPress?
Det skal være på begynderplan, og jeg vil selvfølgelig gerne betale kursusbeløb.
Ib
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. oktober 2019 - 22:03 #1
Avatar billede Halfdan Seniormester
16. oktober 2019 - 22:05 #2
Hej Ib

Jeg vil klart anbefale at du starter med "Dr YouTube", der er såå meget frit materiale tilgængelig for begynder, ny-begynder og helt ny-begynder der gerne vil blogge eller sætte en hjemmeside op med WordPress. Det forudsætter at du er rimelig tryg ved at se video-indhold på engelsk - ellers er der mange af dem der også kommer med undertekster, samt der er et begrænset antal videoer om det på den danske YouTube også.

Hvis du foretrækker at lære, kan jeg også anbefale et par bøger. Mere specifikt vedr kurser vil jeg mene at de penge kan være bedre brugt et andet sted - men i sidste ende har det noget at gøre med hvordan du lære bedre og under hvilke rammer. Jeg har lært alt jeg kender fra internettet og ikke betalt for et WordPress kursus.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. oktober 2019 - 08:35 #3
Og ellers er det jo også det gode gamle lynda.com (nu Linkedin Learning):
https://www.lynda.com/

Derinde finder du garanteret en række gode kurser i opsætning af Wordpress. Og det plejer generelt at være god kvalitet på de videoer, som man finder derinde.

Og det ser endda ud til, at der i anledning af overgangen til LinkedIn er en gratis opstartsmåned. Herefter koster det dog lidt.
https://www.linkedin.com/learning/
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
20. oktober 2019 - 14:01 #4
Aftenskolerne har billige og gode kurser som jeg kan anbefale efter selv at have taget et
http://www.fof.dk/kbh/Kursusoversigt/it/webdesign/wordpress-introduktion
https://aftenskole.aof.dk/kurser/IT_EDB/Hjemmesider/
Avatar billede prinsib Seniormester
29. oktober 2019 - 13:11 #5
Tak for jeres svar. Prøver aftenskolerne.
Ib