Avatar billede hermandsen Juniormester
18. oktober 2019 - 17:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

IIS express vil ikke sende min .webmanifest fil

Hej eksperter

Jeg er i gang med at lave en Progressive Web App (PWA), og har i den forbindelse brug for at sende en .webmanifest fil til brugeren, som indeholder oplysninger om min PWA.

I applicationhost.config har jeg tilføjet
<mimeMap fileExtension=".webmanifest" mimeType="application/manifest+json" />
under <configuration><system.webServer><staticContent> sammen med de andre mime types.

Men forsøger jeg at tilgå filen direkte gennem en browser, får jeg 404 Not found

Jeg har prøvet at ændre nogle mime types, og kan se at IIS express ikke sender den mimetype, som jeg har skrevet i applicationhost.config, så jeg har en mistanke om at det skal ændres et andet sted. Det er dog denne config-fil jeg opsætter stien til mit <site> i så jeg går ud fra den er rigtig.

Mit projekt kører på .NET Core 2.2 i Visual Studio 2019, og config-filen ligger i %ProjectFolder%\.vs\%Project%\config

Hvor skal jeg tilføje min mimetype, så IIS express vil sende .webmanifest filer med content-type application/manifest+json ??

//hermandsen
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2019 - 09:51 #1
Vil tro at langt de fleste benytter en manifest.json i stedet for - det er samme indhold, men bare en anden filtype, der måske er lettere at få håndteret.
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. oktober 2019 - 12:28 #2
Tak @keysersoze
Specifikationen anbefaler at man sender med content-type application/manifest+json, men jeg kan se at browseren også accepterer application/json, hvilket også virker.

For at være sikker, har jeg skrevet følgende i min html: <link rel="manifest" href="manifest.json" type="application/manifest+json" />
Jeg synes dog det er underligt at IIS express ikke bruger den mimetype jeg har sat i applicationhost.config
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2019 - 14:08 #3
Det plejer ikke at være noget problem at håndtere korrekt mimetype men jeg har ikke lige prøvet core ifm Express.