Avatar billede swamboo Seniormester
19. oktober 2019 - 23:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lidt underlige spørgsmål:

SUK!!!

Jeg er blevet TVUNGET til at skulle bruge nogle uhjælpelige PDF filer, som ikke må "konstrueres" så de ligner, og udfyldes ved hjælp af VBA.

Derfor et enkelt spørgsmål.

Er der nogen som helst mulighed for at man med VBA kan skrive nede i en eksisterende PDF fil med redigerings felter?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
20. oktober 2019 - 09:49 #1
Nej
Avatar billede swamboo Seniormester
20. oktober 2019 - 11:05 #2
ØV!
Er der mulighed for via VBA at oprette en skrivbar PDF, eller er det også en umulighed?
Avatar billede falster Ekspert
20. oktober 2019 - 13:39 #3
Interessant - men også  meget kort formuleret :-) - spørgsmål.

Jeg tror, at det vil afhænge af, hvilken "pdf-producer" (i egenskaberne for en dansk pdf-fil kaldet "Program"), der anvendes.

Hvis det er Acrobat kan alt nok lade sig gøre.
Avatar billede swamboo Seniormester
20. oktober 2019 - 21:02 #4
#3:
Ja, det har jeg opdaget. Men problemet er at det er ca 130 filer som hvert ½ år skal laves skrivebare - og som jeg ser det på Adobes side, skal det indstilles manuelt på hvert enkelt ark - hvilket ikke er en brugbar løsning.

Er det den mulighed du tænker på??
Avatar billede falster Ekspert
20. oktober 2019 - 21:46 #5
Indrømmet, at jeg ikke tænkte andet end at "ethvert" ønske om fremstilling af pdf-formularer kan honoreres med Acrobat.

#4: For mig lyder det som et noget specielt behov. Og jeg har desværre ikkeviden om automatisering af et sådant volumen med en sådan frekvens.

Muligvis er udførelse med desktopprogrammer som Adobe Acrobat ikke den rationelle måde.

Håber flere kigger med. Held og lykke.
Avatar billede swamboo Seniormester
20. oktober 2019 - 22:01 #6
:-) Du har helt ret - og det er desværre noget pjat bureaukrati som gør at det er nødvendigt. Jeg tror hrutigt jeg kunne finde en smartere ide - men jeg må ikke.... ;-(

Tak for dine tanker!!! :-)