Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 18:26 Der er 16 kommentarer

Kan ikke starte computer normal

Kære Eksperter,

Min computer kan kun starte i Fejlsikret Tilstand.

Har ingen anelse om hvad dette skyldes. Den fungerede fint i forgårs.

Kører Windows 7

Håber SÅ meget, at I vil/kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen,
Sirus
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. oktober 2019 - 18:53 #1
Prøv evt. at starte, og rul tilbage til et gendannelsespunkt hvor maskinen virkede.
Den kan måske være blevet slukket midt i en opdatering - kun et gæt.
Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 18:55 #2
Hej ErikHg,

Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. oktober 2019 - 19:23 #3
Søg på gendannelsepunkt i luppen nederste venstre hjørne  ved siden ad windows symbolet.
Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 19:44 #4
Jeg har nu gendannet computeren til den 15. oktober, men den opfører sig på helt samme måde.

Efter at Windows-logoet kommer på skærmen (og forsvinder) går den bare i "sort"

Er der nogle programmer jeg bør køre, som genererer en log-fil som I evt. kan anvende?
Avatar billede kurtba Ekspert
25. oktober 2019 - 20:39 #5
Har du ikke flere gendannelsespunkter, så du evt. kan gendanne den til et tidligere tidspunkt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. oktober 2019 - 20:46 #6
nogle windows varianter  viser kun et punkt -indtil der sættes et flueben - den mulighed er ikke særlig tydelig...
Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 20:58 #7
Jeg har fire valgmuligheder for gendannelse

2 fra den 8. oktober
1 fra den 12. oktober
1 fra den 15. oktober (som jeg ikke har prøvet)

Er det bare at gå dem igennem fra en ende af fra senest dato og nedad?

Det der undrer mig er, at computeren har haft kørt ganske glimrende efter den 15. oktober som er sidste gendannelsestidspunkt
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2019 - 21:39 #8
istedet for: i fejlsikret, skal du med ccleaner, under tools - hakke af så INGEN programmer starter sammen med windows. se om det hjælper.
(fjern alle flueben at program skal startes)

du kan hente ccleaner her
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 22:15 #9
Hej Sidwave,

Tak for hjælpen ... det prøver jeg med det samme og vender tilbage :)
Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 22:23 #10
Der er ikke nogle flueben jeg kan fjerne fra <Tools>

Når jeg vælger dette ser billedet sådan her ud

https://ibb.co/R4g0GHJ
Avatar billede eurodont Juniormester
25. oktober 2019 - 22:27 #11
Skal jeg så bare vælge 'Nej' ud for alle programmerne? Og er der en default setting der gør at jeg kan komme tilbage igen til oprindelig start, hvis jeg "dekobler" alle programmerne?
Avatar billede eurodont Juniormester
26. oktober 2019 - 00:24 #12
Har haft fjernet alt fra Start-Up i Windows via CCleaner men computeren er på nøjagtig samme måde nu som før - ingen forskel

Gad vide hvad pokker der er gået galt???
Avatar billede eurodont Juniormester
26. oktober 2019 - 08:41 #13
Jeg har haft fundet "synderen" nu. Spørgsmålet er hvordan, at jeg gør noget ved det.

I onsdags købte jeg nyt fjernsyn (Smart TV) og ligeså snart at HDMI-kablet er tilsluttet fjernsynet, står min computerskærm fra

Hvad kan jeg gøre ifht dette? Vil stadig gerne kunne vælge at se Youtube, etc. via computeren
Avatar billede jalved Ekspert
26. oktober 2019 - 17:21 #14
Kan du starte computeren op helt uden problemer, når HDMI-kablet fra det nye TV ikke er sat til?

Når du så sætter HDMI-kablet til og computerskærmen slår fra, er det så kun selve skærmen, der slår fra - men computeren i sig selv virker ikke til at gøre knuser?

Måske skal du kigge på noget med at opdatere din drivere eller indstillingerne for dit skærmkort.
Avatar billede eurodont Juniormester
26. oktober 2019 - 18:12 #15
Ja, det er kun skærmen der slår fra ... Computeren fungerer fint

Jeg har NVIDIA update kørende på computeren, så drivere til skærmkortet burde være opdateret

Hvad bør jeg ellers gøre? Og tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2019 - 14:28 #16
Har du kigget på indstillingerne under dit grafikkort?

Det kunne måske være en mulighed, at TV'et bliver opfattet som din nye skærm, hvergang du sætter det til via HDMI-stikket. Så skal du ind i grafikindstillingerne og kigge på noget med kloning af skærmen.

Der beskrives et tilsvarende problem her. Selvom det handler om Windows 8, så kan du måske få nogle idéer, du kan prøve af.

https://forums.tomsguide.com/threads/laptop-screen-goes-blank-when-connecting-hdmi-cable.355776/