Avatar billede toddypede Praktikant
25. oktober 2019 - 19:24 Der er 2 kommentarer

Internet via telefonstik

Jeg har et gammelt telefonstik (3ben og 3 ledninger rød, blå, gul), er det muligt at lave udtaget om til et RJ45 og i så fald hvordan tilsluttes de 3 ledninger i RJ45 udtaget?

Giver det en bedre (læs mulighed for hurtigere) forbindelse hvis nu man skifter til en internetudbyder der bruger telefonforbindelsen?

Mvh. Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2019 - 20:43 #1
Nej - det skal forbi et modem først, så det analoge telefon-signal bliver digitalt.
Typisk, så kan det give op til 50mbit forbindelse - man KAN få trukket 2 telefonlinjer op, og disse kan samles i specielt modem så der kan opnås det dobbelte - men det er så også absolut maksimum.