Avatar billede Bacio Praktikant
30. oktober 2019 - 09:56 Der er 3 kommentarer

Flere tabeller på samme sheet

Hej,

Jeg har tre tabeller på samme sheet vandret ved siden af hinanden og hver gang jeg forsøger at filtrer i det ene, så fjerner den rækkerne i de andre også. Jeg kan godt se hvorfor i og med de rækker jo skal skjules, hvorfor jeg har et par spørgsmål:

Er det muligt at gøre tabellerne uafhængige af hinanden ift. filtrering af rækker? Hvis ikke dette er muligt (hvilket jeg formoder det ikke er) hvordan kan jeg så flytte de to andre tabeller under den første og samtidig beholde alle de formler der både refererer til de andre tabeller og andre sheets?

Tak!
Avatar billede Jakobl Novice
30. oktober 2019 - 11:27 #1
Følger lige med i denne tråd for at lære det!
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. oktober 2019 - 14:55 #2
Er det muligt at gøre tabellerne uafhængige af hinanden ift. filtrering af rækker? Hvis ikke dette er muligt (hvilket jeg formoder det ikke er)

Du har ret - det er ikke muligt.

hvordan kan jeg så flytte de to andre tabeller under den første og samtidig beholde alle de formler der både refererer til de andre tabeller og andre sheets?

Markér hele tabellen, cut and paste i øverste venstre celle af det område du vil flytte tabellen til.
30. oktober 2019 - 22:43 #3
I gamle dage da far var ung og Excel endnu ikke var opfundet, og der blev lavet løsninger i Lotus Symphony (før Lotus 123) - JA, jeg ved godt det er længe siden... der løste vi sådanne problemmer ved at dedikere områder til det...

Tabel 1 fra A1 til Z499
Tabel 2 fra AA 500 til AZ 999
osv...

Så kan du lave knapper i arket til navigering eller namedRanges til navigering - men så kan man vel ligeså godt lave et ekstra ark eller to...

Men det vil nok være smartest at bruge    View | Split  til opdeling af arket og så scrolle til hver tabel i de forskellige split vinduer

Men svaret på dit spørgsmål er så der bliver sagt - Nej, det er ikke muligt