Avatar billede Rune1983 Ekspert
31. oktober 2019 - 07:49 Der er 2 kommentarer

Udfør funktion når der bliver ændring i MySQL tabel.

Hej eksperter.
Har ikke kunne finde eksempel på nettet.
Nogen der sidder inde med et eksempel på C# kode, som trigger en funktion når en given MySQL tabel ændre indhold (primært når der bliver insat ny række i tabellen af andet mindre system)
Avatar billede acore Ekspert
31. oktober 2019 - 09:29 #1
Og det kan ikke laves med en SQL TRIGGER? https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/trigger-syntax.html
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2019 - 14:27 #2
MySQL har mange gode egenskaber, men den her problemstilling er ikke en af dem. MySQL er markant vanskeligere end Oracle, DB2, SQLServer, PostgreSQL etc. til det her.

Mig bekendt er der kun to muligheder:

1) lave en traad som poller den tabel og udfoerer kode naar der er noget nyt

1A) brug en trigger til at opertte en raekke i en anden tabel og poll den tabel (grundliggende samme teknik som 1, men det giver lidt fleksibilitet til f.eks. at slette raekken i den anden tabel, naar man har processet den)

2)  den rigtige loesning som bare er lidt omstaendig med MySQL:

anden applikation--(insert)--tabel--trigger--(kald)--UDF skrevet i C/C++--(skrive)--socket eller MQ--(laes)--din C# applikation