Avatar billede nek Praktikant
31. oktober 2019 - 16:25 Der er 11 kommentarer

Bærbar med “gammelt” tastatur

Gode venner
Vil gerne have bærbar med “gammeldags” tastatur - altså hvor tasterne fysisk trykkes ned. Men det kan jeg ikke finde. Er der een der har et tip på enten en ny eller en nogenlunde hurtig brugt med gammeldags tastatur. Bedste hilsener Niels
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. oktober 2019 - 16:38 #1
Det er normalt gamere der vil have mekanisk tastatur, så dem jeg har fundet koster en halv bondegård.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2019 - 16:40 #2
Desværre har jeg ikke selv fundet nogen... - selv mellemklasse og high end kontormaskiner kommer med "gummitaster"... - der er simpelthen for mange der ikke kan skrive blindskrift på klassisk vis, og som derfor er ligeglade...

Som Michael er inde på, skal man nok over i "gamer" segmentet...
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. oktober 2019 - 16:56 #3
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2019 - 17:26 #5
Det er nok lige i overkanten min MSI 18" Kostede for 2 år siden 27.000,00
jeg fik den på tilbud 22.500,00
https://ibb.co/xL3xk00
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2019 - 17:49 #6
Det er nok lige i overkanten min MSI 18" Kostede for 2 år siden 27.000,00
jeg fik den på tilbud 22.500,00
Billede der virker
https://ibb.co/XFF3RV9
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2019 - 19:13 #7
hjemme/ude - hjemme er min pc klappet sammen, og kører 100% på ekstern skærm, tastatur og mus som jeg vil have det. Ude, så lever jeg med at det går langsommere mht indtastning, og at jeg bruger fjumreplade i stedet for mus.
Jeg har dog valgt/ramt, at begge skærme er 1920*1080, så der ikke justeres noget der.
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2019 - 22:07 #8
Handler det om, at du har en stationær nu - men gerne vil skifte over til en bærbar?

De forskellige typer bærbare har lidt forskellige typer tastatur, selvom de ikke er med mekanisk tastatur. Nogle klikker lidt mere, så hvis du prøver dem, kan det sagtens være, du kan vænne dig til det. Det er nok meget en vanesag.

Ellers overvej det, som #7 foreslår, altså at du hjemme sætter et ekstern tastatur til.

Har du prøvet at kigge på Den blå avis?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. november 2019 - 09:12 #9
Hvis du har et gammelt PS2 tastatur kan du købe en adapter til USB som du så kan sætte til din bærbar. Måske det var en mulighed. Men ulempen er så din bærbar bliver en slevbar i stedet. :-)
https://www.avxperten.dk/ps2-til-usb-adapter/
Avatar billede nek Praktikant
01. november 2019 - 18:45 #10
Først mange tak for overvældende response og vilje til at få mit problem løst på den rigtige måde. Jeg rejser en del og kan derfor ikke rigtigt udvide bagagen med ekstra tastatur og skærm, men det var da nok en god idé at rigge det til hjemme.
Jeg har kigget i den Blå Avis, såvidt jeg kan se er der en ældre computer som hedder Lenovo T530 der kommer tæt på mit drømmestatur og også kan fås med i5 eller i7. Men  såvidt jeg har forstået, lavede Lenovo tastaturet om til "gummi" på et tidspunkt, jeg ved bare ikke hvornår, så jeg skal jo passe på, at jeg får én fra tiden med det mekaniske tastatur. Jeg spurgte en DBA annoncør  om det for en tid siden, men han forstod faktisk ikke hvad jeg mente, for hvorfor gå efter noget gammelt, når man kan få noget nyere.
Men mange tak til jer alle for råd, links og konkrete forslag. Jeg tager gerne mod flere - skrev ikke for at slutte tråden - ville bare taakke.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2019 - 19:42 #11
lenovo skriver desværre ikke om tastatur-kvalitet på https://www.lenovo.com/dk/da/laptops/thinkpad/t-series/t530/
men der er 3 skærme til modellen, og kun den i full-hd er brugbar i moderne pc'er.
Vælger du modellen, så overvej kraftigt at skifte harddisk ud til en moderne ssd.