Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
01. november 2019 - 18:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Nulstille/slette adgang/links givet til andre?

Jeg har delt diverse dokumenter og drives med andre vha links. Jeg ønsker nu at slette alle disse adgange. Er det muligt at gøre i ét huk, eller skal jeg ændre alle eller slette alle? Er det nok, hvis jeg omdøber bibliotekerne og dokumenterne i root? Jeg ændrer password i samme hug.
Any clues?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2019 - 00:22 #1
Det tror jeg ikke er er mange der kan svare dig på.

Måske nogle enkelte, hvis du løfter sløret for, om det er på din Linux server, Microsoft onedrive, Dropbox, Windows server, Google drive eller noget helt ottende... Eller kører du din egen webserver?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2019 - 04:35 #2
som regel skal du slette filerne, hvis du har delt med dropbox
også ftp, også http
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
02. november 2019 - 12:02 #3
Ha! Ole, dén smuttede! Det drejer sig om Google Drive og en tidligere ansat, som jeg ikke kan huske præcis, hvad jeg har delt med - og endda måske hele drevet. (Det er et hæderligt menneske, men jeg ønsker ikke, at døren står åben overfor vedkommende. Det betyder også, at hvis der sker noget, jeg ikke lige kan forklare, vil vedkommende så ikke blive sat under lup, )

Jeg vil nu slette alle filerne ved at flytte dem til et andet bibliotek på min pc. Hernæst vil jeg oprette nyt Google Drive, altså ny Google bruger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2019 - 09:36 #4
Der er ikke nogen rigtig enkel måde i Google Drive. Hvad jeg har kunne finde er, at du kan søge på dit drev efter:

to:

Alle delte filer (hvadenten du har delt dem eller andre har delt dem med dig) vises nu, og man kan under "detaljer" for filen/mappen se, hvem den er delt med/af.

Har du mailadressen, sætter du den selvfølgelig ind efter to: - så får du alle de specifikke filer.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
04. november 2019 - 13:26 #5
Taktak. Lyder kompli. Det er pludselig blevet nedprioriteret, men jeg prøver senere.