Avatar billede hubertus Seniormester
04. november 2019 - 22:59 Der er 7 kommentarer

Run-time error *1004' appplication-defined or object-defined error

Hej eksperter
Jeg har en ret enkelt kode til at fjerne dubletter fra et range

Sub removedup()
  Dim lastrow As Long
  Dim mysh As Worksheet
  Dim mywb As Workbook

  Set mywb = ActiveWorkbook
  Set mysh = mywb.Worksheets("Fakse")
  lastrow = mysh.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
  mysh.Range("$A$2:$C$" & lastrow).RemoveDuplicates Columns:=Array(1, 2, 3), Header:=xlYes

End Sub

Afvikles koden i et delt regnearke, så får jeg følgende fejl:  Run-time error *1004' appplication-defined or object-defined error.
er arket ikke delt, så virker koden fint. Jeg kan ikke gennemskue hvad der går galt. Hvad kan årsagen være og er der en løsning på problemet?
Avatar billede Jan K Ekspert
04. november 2019 - 23:18 #1
Der er mange ting, der ikke virker, når regneark deles. Dette er måske en af dem.
Avatar billede bak Seniormester
04. november 2019 - 23:23 #2
Uden at være 100% sikker, vil jeg tro, at det er fordi, at et delt regneark gemmer alle ændringer med bruger og cellereference. Hvis der kunne køres makroer, der ændrede på cellerne, ville denne registrering jo hurtigt kunne blive forkert og omfattende, især med flere samtidige brugere, der hver især kunne køre makroer.
Løsningen er nok at gøre som du allerede gør.
Avatar billede hubertus Seniormester
05. november 2019 - 11:12 #3
Jeg har brug for at dele informationerne med andre brugere, derfor skal arket være det. På onedrive er det ikke noget problem her virker det fint, men da arket skal ligge på et fællesdrev, så er onedrive ikke en mulighed. Er der evt. andre måder hvorpå jeg kan opnå det ønskede resultat?
Avatar billede hubertus Seniormester
05. november 2019 - 11:23 #4
Jeg har brug for at dele informationerne med andre brugere, derfor skal arket være delt.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
05. november 2019 - 11:29 #5
tænker om det kan være en fane med rådata (Med dubletter) og et ark med udtræk derfra uden dubletter, må kunne laves med en matrixformel, som der er flere herinde der kan lave (jeg kan ikke, da jeg har svært ved at gennemskue dem)

Jan
Avatar billede Jan K Ekspert
05. november 2019 - 16:47 #6
Avatar billede hubertus Seniormester
05. november 2019 - 16:48 #7
Hej Jan  tak for input.
Det dur ikke rigtigt, hvis fanen befinder sig i samme workbook, så vil jeg ikke kunne dele det uden at få fejlen. Hvis mit ark kunne afvikles udelt, og resultatet derefter kunne kopieres/skrives over i et ark, som kunne være delt, så ville opgaven også være løst. Jeg har bare ikke erfaring med at skrive fra et ark til et delt ark. Måske er der en har et kode eksempel?