Avatar billede Slettet bruger
05. november 2019 - 21:53 Der er 10 kommentarer

Windows ur viser forkert.

Hejsa.

Jeg har et lille problem, som jeg ikke rigtig syntes jeg kan løse.
Mit problem er at uret på min computer ikke passer.
Det er 2-3 min bagud.
Jeg har prøvet og stille den, og det virker også til at starte med, men den begynder stille og rolig at gå for langsom igen.

Min computer er fra Januar.

Håber at i kan hjælpe mig :)
Avatar billede falster Ekspert
05. november 2019 - 22:11 #1
Er den indstillet til at synkronisere automatisk med en tidsserver?

Se i indstillinger for dato og klokkeslet.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2019 - 22:25 #2
Jeg ved ikke om det er det helt rigtige jeg er inde i.
Er det her du vil have mig til at gå ind?

https://gyazo.com/ac9caffb23c7dca4ea353e9df36e9df7
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. november 2019 - 23:07 #3
Ja prøv synkronisering nu i det billede du viser - hvis uret bare går lidt for langsomt så sæt den til at synkronisere oftere - din sidste synkronisering skriver den var i januar...
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. november 2019 - 23:07 #4
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2019 - 23:13 #5
Prøv at vælge at synkronisere med internettet
Gå i kontrolpanelet
1.    Vælg fanen Dato og klokkeslæt
2.    vælg Internettid.
3.    skift indstillinger
4.    Opdater nu
5.    Ok-
https://ibb.co/x2qKxsd
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. november 2019 - 09:29 #6
Og er der ingen af foregående forslag der hjälper kan det også väre BIOS-batteriet der behöver skiftes ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2019 - 10:43 #7
Vil mene at hvis pc kun er fra januar så må det Være En garanti sag hvis bios batteriet er defekt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. november 2019 - 10:51 #8
#7
Den havde jeg misset, men man ved aldrig. Men der burde batteri väre OK mm det var et eller andet slagtilbud på en PC der har ligget på lager i mange år :-D
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2019 - 15:57 #9
#8 Uanset hvad så har man 2 års rekalmationsret på en vare man har købt fra den dag den blev købt.
Jeg ville ikke selv rode med det hvis der er garanti på :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2019 - 16:43 #10
Hej igen.

Jeg prøvede at gå ind og synkroniser den vej som #4 og #5 skrev og kunne se at der stå et andet server navn.
Jeg skiftede så serveren til time.windows.com som på billederene i sendte og nu passer det.

Jeg holder lige tråden åben da jeg har prøvet og fået uret sat rigtig før, men den har så i løbet af nogen dage kommet bagud igen.

TAK FOR HJÆLPEN ALLE SAMMEN :)