Avatar billede ekung Novice
13. november 2019 - 09:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SPAM filter til private

Hejsa,

Jeg synes SPAM er et stigende problem, og efterhånden går der noget tid hvre morgen, med at fjerne SPAM mails fra mine mail adresser. Jeg bruger mail over IPAD, telefon eller webmail, så jeg har ikke nogen decideret PC, som jeg kan installere et SPAM filter på.

Der hvor jeg har hostet mine domæner, er der ingen SPAM filter.

Jeg har derfor brug for et SPAM filter, som jeg kan dirigere mine mails igennem inden jeg modtager dem.... Er der nogen der kan anbefale et godt SPAM filter til dette?

Bemærk at jeg er privat - så det er ikke en kompliceret Erhvervsløsning jeg er ude efter.

/Thomas
Avatar billede bvirk Guru
13. november 2019 - 10:56 #1
De store spillere som f.eks gmail har spam filtre - og man er ikke tvunget til at bruge deres web interface.
Chekede i skrivende stund en gmail konto, - der ligger 7 - for 10 år siden ville der have ligget 1000
Kan ikke erindre selv at have været inde selv at 'skrue' på gmail indstillinger.
I en anden mail konto hos en anden udbyder, redigere jeg af og til blacklisten.
Et par enkelte 'plageånder' bliver ikke forsøgt afmeldt - man skal jo have noget at monitere på.
Avatar billede ekung Novice
13. november 2019 - 11:30 #2
Hej bvirk,

Jeg har flere mail adresser fra forskellige domæner.... De er alle hosted hos den sammen udbyder.... Hvordan kan jeg trække mailene igennem Gmail’s spamfilter, når mailene ligger på en anden server?

/Thomas
Avatar billede bvirk Guru
13. november 2019 - 11:44 #3
Du skal viderestille - den facilitet skal vist være til stede hos udbyder.
På den hostning jeg en gang hjalp en med det var der tilknyttet webmail hvori det var muligt at viderestille.
Avatar billede bvirk Guru
13. november 2019 - 11:49 #4
Man kan 'bare' bruge gmail filtre - det bliver til @gmail.com mails som skal hentes fra gmail.com, men fremgår vist af 'bc' eller andet sted hvortil afsender har sendt.
Avatar billede bvirk Guru
13. november 2019 - 12:10 #5
Ser at 'ikke tvunget til at bruge deres web interface' kan misforståes - email klient man kan hente fra slutdestinations imap eller pop server.
Avatar billede ekung Novice
13. november 2019 - 12:18 #6
Jeg var mere ude i en løsning, hvor mine emails kunne blive “relayed” igennem, og dermed vælge filtreret fra, inden de tilgår serveren.

Min familie bruge ?@xxxxx.dk som deres respektive mailadresse, og at bede dem om at videresende til en Gmail konto er ikke hensigtsmæssigt.

Jeg har 5 domæne navne, med op til 8 forskellige email adresser til - det bliver lidt kompliceret hvis det skal løses via viderestilling....
Avatar billede klt Seniormester
14. november 2019 - 15:42 #7
Måske en løsning som denne hvis det godt må koste lidt?:

https://web.gratisdns.dk/hosting/hosted-virus-og-spamfilter/

Der findes mange som tilbyder spam-filter på mx-records niveau - en anden som var meget fremme tidligere er SPAMfighter - men prisen er noget højere:

https://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_DA/Payment_Choose_Product_HSTMP.asp
Avatar billede wjens Guru
14. november 2019 - 15:59 #8
Jeg har en løsning i stil med det bvirk foreslår. De ret synlige email-adresser jeg står for er hostet bl.a. ved UnoEuro. Derfra bliver modtagne emails forwarded til en gmail adresse, hvorfra jeg så henter dem med Outlook. Jeg kan stadig se den oprindelige modtager adresse.

Gmails spamfilter rammer 99% rigtigt for mig.

Jeg udsender emails via de rigtige email adresser på host, så modtagerne får svar fra den adresse de sendte til. Ingen udefra ser viderestillingen til gmail.
Avatar billede ekung Novice
18. november 2019 - 09:21 #9
Hejsa,

Mange tak for forslag -jeg går med GratisDNS løsningen - det fungere bedre for mig, omend det koster lidt.

Tak for hjælpen !!!

/Thomas