Avatar billede Slettet bruger
14. november 2019 - 22:02 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg af med Bing?

Windows 10.

Lige gyldigt hvad jeg gør, er det Bing der åbner når jeg åbner en ny fane i Edge. Jeg vil gerne have den til at åbne med Google.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2019 - 22:37 #2
Det har jeg for længst gjort. Alligevel er det Bing der kommer når jeg åbner en ny fane.
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2019 - 22:47 #3
Jeg går ud fra, at du har fulgt instruksen i linket nøje. Prøv at læse afsnittet "Step Two: Change Your Default Search Engine" fra linket herunder, men det burde være det samme:

https://www.howtogeek.com/221709/how-to-change-your-default-search-engine-in-microsoft-edge/
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2019 - 22:50 #4
Goggle er angivet som Standard.

(Og hvorfor opdatere browseren (uanset hvilken man bruger) kort efter hver gang man kommer ind på en side eller skifter til en underside til samme. Det er møg irriterende!)
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2019 - 23:15 #5
Under Generelt har jeg Åben Microsoft Edge med Google.
Under Avanceret under Skift søgemaskine er Google markeret som standard.

Når jeg åbner en ny fane i Edge, er det stadig Bing der kommer frem.

Hvad mangler jeg?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2019 - 23:39 #6
Bruger kun Chrome.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2019 - 02:18 #7
Jeg har samme plage som parla milter men Takk til deg selv om dette ikke var løsning, tyder på han bruker Edge det gjør ikke jeg men han vil gjerne ha den til og åpne med Google og forstår dette..

Jeg går denne vei 3 prikker øvre hjørne hjørne bruker Google ( hater Edge fra MS) innstillinger - på venstre side står der (Søkemotor eller Standart Nettleser) samme hvem du bruker her.
Jeg har 4 altanativ Yahoo etc- fjerner 3 av dem og beholder Google.no som Standart Nettleser
https://ibb.co/LJ11wQF
Starter om computern og borte er Bing. Nå plages jeg ikke mer i dag, ikke i morgen heller.
Men så går der et par dage og da er den der igjen, jeg sjekker jo Google den er fremdeles Standart Nettleser og der er ingen andre.

Så bruker jeg en computer til også den har Google som Standart Nettleser den har aldri hatt Bing oppe,  begge har siste oppdateringer samme Nettverk også.

Og jeg spør da? Bing er ingen Nettleser – ifølge MS gir det en bedre søkeverdi til hva? Har ikke MS en fra før? Er Bing ren reklame levert av MS? Er det et program du skal ha livet ut uten        adgang til og kunne fjerne det?

Hvis den finnes et sted i computeren hvor da?    Jeg vet ikke den ene har dette programmet den andre ikke.
Jeg forstår godt at parla er oppgitt det er jeg også.  At MS har en tanke med dette programmet er så, men gi Brukeren en mulighet til og fjerne dette er vist vanskelig.
MS mener at Brukeren skal ha kompliserte løsninger. derfor kjemper flere med og beholde Win7
Om det er en trøst så er der mange som sliter med dette tror jeg et Søk på nettet viser jo det, så parla du er ikke alene. Ha en fin dag og oppgaven er ikke løst.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2019 - 13:09 #8
Prøv at kigge her:

https://www.windowscentral.com/how-disable-bing-search-windows-10-start-menu

Og her er lidt mere:

Steps for removing Bing from search bar:

1. In Search type “Cortana & Search Settings” and hit enter.
2. You will have to find “Search online and include web results” feature and toggle the switch to disable it.
Note: Set the switch to “Off” state.
3. Reboot the Windows 10 device and your Bing search bar should be disabled.

Step 2:

Steps for removing Bing from the Browser.

Open Internet Explorer and click on the Gear icon.
Click on the ‘Manage add-ons’ option.
Click on ‘Search Providers’ which is on left pane.
Right click on ‘Bing’ where is listed under the ‘Name:’ column.
Click on ‘Remove’ from the drop-down menu.

Det sidste er fundet her:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings/delete-bing-from-win-10/f969d540-282c-4780-8ed1-2e0143781b49
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 13:45 #9
Min er på dansk. Jeg kan ikke genkende hvad det er jeg skal kigge efter / vælge i stedet. Så kan ikke finde ud af det.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2019 - 13:54 #10
Åbn linkene, højreklik så på et tomt sted på siden, Klik på "Oversæt tl dansk" og se, om det så bliver lidt lettere.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 13:57 #11
Det er lige meget.
Har adskillige uløselige problemer jeg ikke kan leve med. Så går tilbage til min Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 13:58 #12
Den kan jeg finde ud af.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2019 - 15:18 #13
#8 milter Takk for dit forslag til løsning tror dette blir veldig komplisert og få til. For min del Bruker jeg Win10 den fungere helt utmerket som den er, og Edge som Nettleser kommer ikke på tale.
Google Standart med sine skavanker og krumspring så fungere også denne tilfreds stillende for meg dernest er det vist et ønske fra parla også, nå vet jeg at ikke alle er enig i dette men det får være..
Bing ja inn til videre kan jeg leva med den, oppskriften jeg bruker står i mitt avsnitt  #7 jeg fjerna den i dag og den har ikke kommet att enda blir nok borte til i morgen eller neste dag det variere.
Jeg minimer den å kommer den at trykker jeg bare lukk den er på oppgavelinjen, 1 tastetrykk verre er det ikke.
Klart jeg går til dem 3 prikker å ser om der fortsatt står      (Google Chrome er standard nettleseren din)      Da vet jeg alt er i orden.

#9 parla.  Du virker så oppgitt både på det ene og det andre, misforstår jeg? Min er på Dansk ok skriv du?    Finnes ikke Google på Dansk? Merkelig det men den er på Thai også + Norsk, min oppskrift er ikke rett løsning vet det      men ta det rolig så funker det jeg syntes ikke problemet er så stort virker fint for meg iallfall.

1 Tastetrykk er alt hos meg en enkel nødløsning. Og så legger du Win 7 på hylla nå.
Tenk deg om. Du er sent ute jeg  vet det, kan fortelle deg  at for meg og gå bakk til Win7 aldri da er Win10 flere gange bedre og bruke,      misfosteret Bing fra MS inkludert Eksplorer- Edge – Cortana- er klart opp til den enkelte Bruker meg kan godt være foruten dette sølet. Og bruke dette for meg nei Takk..

Du sliter med kode for innlogging i annen tråd også  fjern den da vel, der er flere løsninger på denne oppgave. Jeg bruker ikke kode selv trenger det ikke.

Opp med humøret ikke vær oppgitt alt ordner seg ser du er du Seniormester takler du dette fint. Lykke til.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 19:08 #14
Jeg kan ikke finde ud af den vejledning.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. november 2019 - 00:16 #15
Så glem det jeg hopper av.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 02:57 #16
Det handler ikke om at skifte standard søgemaskine. Det har jeg for længst fundet ud af.
Det handler om jeg vil have Google vist i stedet for Bing, når jeg åbner en ny fane i Edge.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. november 2019 - 04:05 #17
Hei igjen parla grunn til jeg hoppa av var at jeg ville fjerne Bing fra den ene computer jeg har, den andre går helt fri enda.

Edge har jeg ikke trenger den ikke i hele tatt, Google tilfredsstiller mitt behov på computer en blir ikke lykkelig med flere programmer + Nettlesere samt Virus programmer også. Det enkleste er ofte det beste..

Så glem alle andre Nettlesere dem er slettet her. Google er satt som Ren Standart Nettleser. Jeg er på computer til og fra om dagen.
Når jeg starter opp? Skifter til ny fane som du skriv, den oppføre seg bare så rart computern, for den driten Bing  kommer og går som den selv vil..

Var oppe i går på morningen ca 9.00 da var den der? siden har jeg ikke sett noe til den med navn Bing, den  kommer sikkert ikke i dag heller men kommer kanskje i morgen så ok. Nå ønsker jeg og dræpe den Sorry MS. Totalt unyttig.

Da bruker jeg knepet som er beskrevet før i mine svar, har ingen forklaring på dette selv hvorfor? MEN EN TING ER HELT KLART DEN ER I SYSTEMET ET STED MEN HVOR?

Nå roter du noe forferdelig med alt, du overtar snart hele computer Forum ro deg  ned lidt ta problemet Bing som du har, løs det prøv iallefall, alle dine grønne gardiner forteller svært lite ang løsninger, jeg seier igjen Bing er ikke løst enda og det står jeg fortsatt ved. milter har gitt 2 gode råd og en mulighet for løsning.
Men Sorry heller ikke dette hjalp noe særlig mulig med flax men jeg hadde ikke dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2019 - 09:23 #18
der kommer en ny Edge browser meget snart - brug ikke tid på den gamle. Den nye er en Google Chrome klon, og de er derfor næsten ens (microsoft har lige ændret søgemaskine og andre detaljer, men det rettes let tilbage til google)
Avatar billede 450025 Ekspert
16. november 2019 - 10:47 #19
Takk claes57 en god nyhet jeg ser frem til dette, at MS har vert heldig med Win10 det må jeg bare si den fungere utmerket, håper Edge også vil ta seg opp det er ikke ok som det er i dag.
Bing er nok ikke brukbar søkemotor er mitt svar. men noe nytt må dem vel finne på der må bare klages lidt mer tror jeg, kanskje dem våkner men Takk for opplysningen.
Ha en fin dag. Her er det 32 grader nå og full sommer. Arne.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 13:59 #20
#18 Ok.
Avatar billede richardsen Juniormester
06. juni 2020 - 11:09 #21
Dette virker for mig - ved dog ikke om Bing dukker op igen.
Det er kun 5 minutter siden jeg gjorde det.

1.: Indstillinger
2.: Persondata og Tjenester
3.: Allernederste punkt : Adresselinje
                        (Administrer søgeforslag og søgemaskine, der er anvendt på adresselinjen)->
4.: Igen nederst : Administrer søgemaskiner
5.: Klik på de 3 prikker til højre for Bing og vælg fjern.
6.: Reboot PC og væk er Bing.
Avatar billede richardsen Juniormester
06. juni 2020 - 11:12 #22
Glemte lige at min søgemaskine også var sat til google, men at Bing kom op ved start.
Nu kommer google så istedet.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. juni 2020 - 13:22 #23
#21 richardsen fint at det virker for deg jeg ble kvitt dette svineri å Takk for det - tiden går å jeg må videe med noe nytt.

Nye EDGE er samma svineri den klare jeg ikke å bli kvitt det er et Tvunget ubruke monster  fra Microsoft det også.

Skal du i dag være Berget med det du trenger i din hverdag så må du ha alle Nettelesere  fordi at  -  Google kan noe  -  Firefox kan andre ting  -  å Nye EDGE  kan også noe.

Det  gidder jeg ikke  -  vil ikke ha et forhold til alle.    Så kom der noe Nytt fra Microsoft News  den alene kunne alt jeg har behov for.

Men ok den blokerte  Google ok det likte jeg ikke helt?    Hvorfor, den har vert min Nettleser i alle år.
Jeg fikk klar besked fra 220661  den Deaktiverte jeg tvert sa han.

Nei den funger så fint  kan alt i dag  jeg mangler  ikke noen ting.   Alt fungere som det skal nå både    Privat å allt    Offentlig ink    Utvidelser  -    Blokering av all styggedom å jeg vil  fjerne alt      Cookies fra min computer også ink fra computerword vil dem ha Betalig så si ifra    det skitet vil jeg ikke ha ferdig.

Og  det vil jeg  ha fremover også  -    jeg vet jeg har ikke godt ry på hos computerwodr blandt hjelpere  dem svare meg ikke lengre. ok det -    Dem hjalp meg ikke med IBB  gad ikke svare en gang    å det er ikke eneste posten det.

Jeg  er etter hvert så dreven at jeg klare meg selv  -   klart jeg  deltar minimalt nå men stikke hodet inn i et Vepesebol det gidder jeg ikke mer    men når det er sakt.

Så  har jeg fått uendelig masse god hjelp og det har jeg også Takket for her på Forum.

Jeg ser nok innom i blandt ja    kanskje et  spørsmål  og  får jeg ikke noen løsning så klare jeg det selv bruker bare lidt tid -    hadde et nå Google har  fått Alsenheimer også det måtte jeg løse selv  ikke en ga et tips engang?  Jeg vet svaret nu  Google har ikke Alsenheimer å heller ikke er den er smittet av corwitt.

Jeg gir ikke deg noe råd  richadsen hverken av de ene eller det andre    Microsoft  vil stadig endre sitt program å der blir der ikke noe nytt WIN10 sa dem men mitt svar et Halvfabrikatt  i lang ttid fremover -    til tross så er det pr i dag noe av de Best dem har gjort Pr i dag.  God helg.