Avatar billede Mikkel14 Praktikant
19. november 2019 - 18:25 Der er 4 kommentarer

Købt iMac Brugt (fra Oktober 2017)

Hej.

Har lige fået min iMac hjem som jeg købte af en privat som har været brugt i cirka 2 år, men ikke særlig meget. Da jeg prøver den hjemme ved ham fungere den fint og klar til at oprette som bruger, men da jeg så kommer hjem viser den en boks med spørgsmålstegn som blinker og her trykker jeg så Command R og vil blot gendanne den. Men da jeg prøver og gendanner Mac OS og skal vælge en Disk at installere den på, kommer den ikke op med nogle forslag og jeg kan derfor ikke komme videre derfra. Ved ikke om jeg har gjort noget galt, men håber nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2019 - 19:11 #1
Håber denne side kan inspirere dig:
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Har hørt om problemer, hvis system dato er forskellig fra reelt dato, men det burde ikke være et problem med en så ny maskine. Det lille runde batteri burde ikke være fladt endnu.
Avatar billede posten Ekspert
20. november 2019 - 07:06 #2
lyder som om der ingen disk er i den  da du så skærmen hos sælger har den været uden opsyn så han har fjernet disken uden din viden ???
Avatar billede fuglen1 Novice
22. november 2019 - 10:00 #3
#0
Hvad siger diskhåndtering, disken skulle gerne komme frem der.

så er bare at formatere disken.

#2 Selvom der er disk vil den også blinke spørgsmål hvis der installeret et OS på den.
det er så hvidt jeg kan se noget af et arbejde bare at flerne disken i sådan en Imac

https://www.ifixit.com/Guide/iMac+Intel+21.5-Inch+Retina+4K+Display+(2017)+Hard+Drive+Replacement/92700
Avatar billede INK Ekspert
23. november 2019 - 15:50 #4
Hej Mikkel14, er du kommet videre?