Avatar billede annam Seniormester
20. november 2019 - 15:00 Der er 14 kommentarer

Hjælp! Hjside dukker op hver gang jeg tænder tablet

Et firma jeg modtager nyhedsbrev fra, har for uger siden bevirket, at deres hjside åbner automatisk, hver gang jeg tænder min Samsung Galaxy tablet.
Jeg bruger Firefox.
Jeg har tømt cache mv og har kørt malwarebytes.

Firmaet svarer mig at de ikke kan se hvordan det kan ske.
Ingen andre kunder har meldt om det problem.

Linket er
https://notredame.us7.list-manage.com/track/click?u=48a06c5160f1bb70d946928c4&id=d85daadf2d&e=4a4fd873cc
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2019 - 15:18 #1
Hver gang du tænder tablet'en eller hver gang du starter en browser?

Hvis det er browseren, har du vel bare fået sat siden som hjemmeside. Nogle sider spørger om du vil gøre det, og så kan du være kommet til at trykke ja. Det skifter du bare selv i indstillinger for browseren. I Firefox for Android er det menu -> settings -> general -> home -> set home page.

Hvis det virkelig kommer frem af sig selv hver gang du tænder din tablet, er der noget alvorligt galt.
Avatar billede annam Seniormester
20. november 2019 - 15:56 #2
Hver gang jeg starter Firefox, kommer det automatisk frem

Jeg har Firefox som fast tilknyttet startside.

Ordet 'track' er i adresselinjen på den selvklæbende hj.side, der åbner op.
Hvad Indikerer det ?
Avatar billede annam Seniormester
20. november 2019 - 16:02 #3
Har lige afprøvet at lukke Firefox app'en og ved genåbning dukker klæbesiden ikke op.

Det sker når tablet har været slukket og genstartes/genåbnes....
Avatar billede posten Ekspert
20. november 2019 - 17:30 #4
kan du sætte google til din startside hvis ja så er der ingen der blokere den hvis klæbesiden stadig er der er der "orm" i den hent : JRT.exe og rkill.exe kør dem begge når firefox er startet den spørger om den skal lukkes det svaredu ja til hvis firefox ikke er startet inden tror jeg ikke den "renser" den også
Avatar billede posten Ekspert
20. november 2019 - 17:32 #5
går udfra du er med på hvordan du bestemmer start-siden i din firefox
Avatar billede annam Seniormester
20. november 2019 - 19:24 #6
MANGE tak til Slater og Posten

Problemet er løst og det pinlige er at jeg ved ikke hvilken af mine forsøg der aflivede klæbesiden.

Posten:  Hvis der er orm, ville malwarebytes så ikke finde den ?

Og..... er der en måde hvorpå jeg kan fjerne det link der er i mit indledende spørgsmål.
Jeg vil nødig hænge det pågældende firma ud ??
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2019 - 09:47 #7
#6: Du kan anmelde dit eget spørgsmål ved at trykke på trekanten nede i hjørnet (husk: på spørgsmålet, ikke kommentarerne) og fortælle admin hvorfor du gerne vil have det fjernet. Du kan ikke selv slette eller rette det.

Men ærligt talt synes jeg ikke det er nødvendigt. Hvis nogen læser spørgsmålet i fremtiden, ser de jo også at der ikke var et problem alligevel. Og du giver dem en lille smule reklame.

Men godt du fik løst dit problem.
Avatar billede posten Ekspert
21. november 2019 - 11:04 #8
malwarebytes tar IKKE  alt derfor de 2 ekstra
Avatar billede annam Seniormester
21. november 2019 - 13:47 #9
Hej Posten

Tak for svar.
Jeg har problemer med at finde de to nævnte til Android,
Har du nogle links  ?
Avatar billede posten Ekspert
22. november 2019 - 10:30 #10
har lige forsøgt at google den (jtk) der kommer intet brugbart virker nok kun til windows
Avatar billede posten Ekspert
22. november 2019 - 10:30 #11
på min mac  !!
Avatar billede annam Seniormester
22. november 2019 - 10:53 #12
Tak for dit forsøg, mit søgeresultat var det samme.

Jeg savner gode gamle Windows 7 på en pc, de problemer kunne jeg selv løse.
De app baserede devices er ikke så nemme at reparere selv.
Avatar billede posten Ekspert
23. november 2019 - 05:15 #13
de problemer du har er det da ikke med en win. 10 ??
Avatar billede annam Seniormester
23. november 2019 - 07:28 #14
Nej problemerne er på min Samsung Galaxy tablet.

Jeg længes blot efter min gamle afdøde pc m W7