Avatar billede smukkemn Forsker
24. november 2019 - 11:13 Der er 4 kommentarer

Kopiering med filtrering

Hej
Jeg har en tabel. Der er f.eks. 2 overskrifter Pris og Ny Pris.
Jeg sorterer på emne, og der er nu 4 poster.
Kan man kopiere de 4 priser fra Ny Pris over i kolonne Pris?
Når jeg fjerner filtrering, står de 4 priser under hinanden fra startcellen. De passer ikke med emner.

Jeg ved ikke, om man kan vedlægge et eksempel i dette hjælpeforum?

Tak.
Avatar billede clsc Praktikant
24. november 2019 - 13:21 #1
Hey, du skal nok omformulere, eller forklare på en anden måde, evt vedhæfte billede. Det er svært at forstå som det står nu.

Muligvis kan du bruge Excels funktion "kopiér synlige celler" (eller hedder det "markér synlige celler")  - så markerer du den filtrerede liste med musen, kopierer og indsætter data et andet sted f.eks. på et andet ark.

Da jeg ikke har forstået problemet 100% er det ikke sikkert at min løsning kan bruges, men hellere lidt hjælp end ingen hjælp
Avatar billede smukkemn Forsker
24. november 2019 - 13:33 #2
Ok CLSC
Ved du, hvordan man indsætter et billede?
Avatar billede clsc Praktikant
24. november 2019 - 15:20 #3
oh.... godt spørgsmål. I dag er første dag jeg bruger dette site, efter det blev overtaget af ComputerWorld i 2016... tidligere hed det bare "eksperten.dk", men nu har jeg ikke brugt det i minimum 3-4 år så alt ser lidt anderledes ud end jeg husker.

Jeg kan ikke selv finde en funktion til at vedhæfte et billede, jeg kan heller ikke finde nogen hjælpe-tekst som fortæller hvordan og jeg kan ikke engang finde en tekst som fortæller hvad man kan og ikke kan. Det virker noget u-professionelt, imho.

Jeg beklager at jeg troede der var sådan en mulighed, det ser ud til at jeg tog fejl.

Jeg holder min kæft igen og håber at en anden kan hjælpe dig, jeg er sikker på at Excel-problemet er meget let at løse når man først forstår det.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. november 2019 - 16:14 #4
Brug dropbox eller lignende og skriv linket dertil her