Avatar billede fajens Mester
24. november 2019 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætte TP-Ling WiFi extender på Stofa fibernet

Hej
Har problemer med at få TP-Link AC1730 RE450 WiFi range extender til at virke på en Stofa fibernet box Icotera.
Når jeg prøver at kople enderen op ender jeg hvergang med at der ikke er forbindelse til internettet.
Det er ligespm at den ille fanger Default gateway og får den med over i extenderen,.
Hvad gør jeg evt, for at få det til at virke.
Gateway ip på Stofa bokese er lignede dette 100.77.xxx.xxx

Ville være meget glad for gode råd og hjælp.
/Fajens
Avatar billede INK Ekspert
24. november 2019 - 21:08 #1
På nogle fibernetbokse er der kun én internet adgang kablet. De øvrige er til tv og telefon. Check manualen. Evt. må du sætte en switch til den ene port og derefter fordele.
Avatar billede fajens Mester
25. november 2019 - 08:13 #2
Hej ink.
Tak for dit svar.
Det kan være jeg har formuleret mig lidt forkert, men det jeg har problemer med er ikke kablet men WiFi hvor jeg vil have en WiFi extender et andet sted i huset og så skulle router og extender forbindes via trådløs, og det er der jeg har problemet at jeg ikke kan  få extenderen til at gå på internettet.
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2019 - 08:51 #3
På denne side er der vist 3 metoder.

https://www.tp-link.com/dk/support/download/re450/

Metoden med en app på din smartphone er meget simpel. Bemærk det første password for adgang er selvvalgt (gentages), mens det andet selvfølgelig er passwordet til din router. Ved opsætning placeres extenderen tæt ved routeren. Når den er forbundet kan den flyttes til et sted ca midt mellem routeren og centrum for forbrugerne ( extenderen sender trådløst i begge retninger til/fra router og til/fra enheder ).
Avatar billede fajens Mester
25. november 2019 - 10:20 #4
Hej
Ja det skulle være nemt, men jeg har prøvet de to første muligheder mange gange men ige lidt har det hjulpet. Jeg får fint lokalt netværk og kan ping andre enheder på dette net. Men adgang til internettet får jeg ikke.
Kan heller ikke kople på extenderen efter den lavet til lokalnet, så jeg kan heller ikke se, evt. ændre opsætning.
Nå jeg må nok give Stofa skylden.
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2019 - 10:46 #5
Kunne det tænkes, der kun udsendes 2,4 eller 5 GHz fra din Stofaboks?
Den 3. Metode i videoen anvender en webbrowser til indstilling. Prøv denne. Husk indstilling af både 2,4 og 5 GHz båndene. Det er ikke klart for mig hvilket bånd, der anvendes mellem extender og din fiberboks. Jeg tror det er her hunden ligger begravet.
Du skal logge på fiberboksen (eller kontakte Stofa om boksen er opsat til begge bånd. Hvis begge bånd har samme SSID, kan noget udstyr blive forvirret.)
Avatar billede fajens Mester
25. november 2019 - 11:08 #6
Der udsendes begge kanaler og med hver deres SSID, og ved opsætnig via browser har jeg prøvet enten 2.4 eller 5 eller begge.
Man kan desværre ikke logge på Stofa boksen, det eneste man selv kan ændre er kanal numre, netværksnavn, password og krypteringskose WPA2 til WEP.

Har faktisk før haft det til at virke med en Zyxel extender men den sod desværre af..
Så jeg ville have en som evt. var bedre, men det kunne være at jeg skulle købe en som den gamle.
Avatar billede fajens Mester
25. november 2019 - 21:01 #7
Jeg takker for hjælpen, og lukker spørsmålet.
/Fajens
Avatar billede HMCH Praktikant
22. august 2022 - 15:12 #8
Hej fajens. Fandt du en løsning på problemet? - for jeg har samme problem med min Stofa Icotera i4850 router og NexSmart WIFI extender (PIX-LINK). Og jeg er ved at få grå hår af det :D. Har prøvet med nummer to extender men det er nøjagtig samme problem som den første. Der er ingen Internet forbindelse igennem extenderen (repeater-mode) .
Avatar billede fajens Mester
22. august 2022 - 16:36 #9
Hej.
Desværre fandt jeg aldrig en løsning.
Satte istedet et mesh netværk med to TP m4 enheder op.
Mvh Fajens