Avatar billede deejay1984 Novice
24. november 2019 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Manual, opslagsværk software

Hej eksperter

Da jeg programmere lidt på hobbyplan og går til og fra det i perioder så glemmer man jo ting. Når jeg så starter på et nyt emne har jeg så glemt ting som jeg egentlig havde lært og skal så til at finde og lære det igen. Jeg laver indimellem nogle rodede noter som jeg så ikke kan finde igen :)

Spørgsmålet er så om I kan forslå et gratis program som man kan lave noter i?
Har tænkt lidt på pdf format som så mange manualer er i.
Det skal være nemt at tilføje nye emner og rette i gamle.
Der skal være en indholdsfortegnelse som man kan trykke på og komme til det relevante emne.

Mvh Daniel
Avatar billede Slater Ekspert
24. november 2019 - 22:51 #1
Har du overvejet en wiki?
Avatar billede Brogaard03 Mester
24. november 2019 - 22:52 #2
Ved slet ikke om det er gratis, men hvis det er så er onenote fantastisk, det kommer med i en office pakke skulle jeg mene.
Avatar billede deejay1984 Novice
25. november 2019 - 18:51 #4
Hej tak for jeres svar.
Jeg prøvede lige onenote app'en der kunne man ikke så meget. Men har nu prøvet onenote 2016 programmet og hentet en add-on der hedder "Notehighlight" som gør at kode vises korrekt.
Det er lidt svært at vurdere om det skal være dette program men vil ihvertfald prøve.

Har kigget lidt på wiki kan du anbefale noget specifikt?
Avatar billede Slater Ekspert
26. november 2019 - 08:07 #5
#4: Wiki'er er som regel til self-hosting, så det kommer lidt an på hvilke(t) sprog du går og programmerer i, hvad der er nemmest for dig at sætte op.

Jeg har selv brugt bl.a. DokuWiki til projektnoter, som du kan se en demo af her: https://www.dokuwiki.org/manual
Det er bare PHP, så det skal køres på en PHP-server, enten lokalt eller på en host.

Ellers er der en god liste over forskellige wiki'er her:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wiki_software

Det er selvfølgelig lidt mere kompliceret at skrive Wiki-syntax end bare at åbne et tekstprogram og skrive, men det er meget lettere senere at finde rundt i et netværk af noter i sådan en. Det kommer an på hvor meget du har tænkt at bruge det til, om det giver mening for dig.
Avatar billede deejay1984 Novice
26. november 2019 - 16:30 #6
Slater - det ser meget spændende ud.
Jeg tror dog jeg i første omgang nøjes med noget lidt nemmere at starte med.
Men du har ret i at det ser mere overskueligt ud når det først er lavet.
Så det kan være jeg vender tilbage til det senere når det andet bliver for uoverskueligt.