Avatar billede huddie Professor
27. november 2019 - 09:05 Der er 9 kommentarer

Hjemmeside mere synlig på Google

Hej Eksperter!

Håber jeg har valgt den rette kategori.

Jeg vil kort og godt vide hvordan jeg billigst eller gratis på bedste vis promovere min side på Googles søgeside?
Så den gør sig bedre når man søger man søger på Nettet.

Hvis det skal gøres via mit hjemmeside program, hvor skal/kan jeg så gøre dette? Bruger Wordpress 5.2.4

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
27. november 2019 - 09:25 #1
Det bedste du kan gøre er at hente plugin fra https://yoast.com/ - og lære at bruge det!
De har masser af info - men... det kræver ret megen energi.
Avatar billede huddie Professor
27. november 2019 - 10:38 #2
Der ligger allerede en SEO plugin i den primære menubar.
Jeg har forsøgt at bladre de forskellige under menuer igennem, men jeg kan ikke lige finde der hvor jeg putter mere promotion på.
Det er med garanti noget jeg har bladret forbi eller ikke helt vidst hvad det er, så har du mulighed for mere specifikt at fortælle hvor jeg skal kigge og hvilke parametre jeg skal justere på?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
27. november 2019 - 10:47 #3
Der findes masser af SEO plugin, men yoast er nok den mest populære, og måske bedste.
Jeg kan anbefale dig at begynde her: https://my.yoast.com/signup?redirect_to=https://academy.yoast.com/courses/wordpress-for-beginners/
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2019 - 12:09 #4
Plugin'et Yoast By SEO kan du downloade her:
https://da.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

... eller under "Plugins" i dit Wordpress kontrolpanel.

Der er også rigtig mange ting at tage højde for når man snakker om SEO.
F.eks. skal man tage højde for:
- Hastighedsoptimering
- Linkbuilding
- Optimeret alt-tekster
- Gode meta-beskrivelser med søgeordet
- Gode SEO-titles
- Strukturen i sine tekster.
osv osv...

Jeg kaster gerne et blik over din hjemmeside, og ser om ikke der er mulighed for optimering nogle steder.

https://www.dbnweb.dk/
Avatar billede huddie Professor
28. november 2019 - 08:33 #5
Jeg kan se at der allerede er indstalleret version 11.8 af Yoast WooCommerce SEO.

Så jeg har jeg været inde og kigge på det, men da jeg ikke forstår alle funktionerne, så ved jeg ikke umiddelbart hvilke parametre jeg skal justere på ud over dem som allerede er sat.

Nu er jeg lidt i tvivl om jeg skal skrive en liste over hvilke funktioner jeg er i tvivl om hertil, Google det eller om der forefindes en uddybende forklaring på Youst's hjemmeside.
Med mindre I ved hvilke specifikke ting jeg skal justere på, så jeg ikke skal starte fra en ende af og prøve at justere på det hele.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. november 2019 - 08:49 #6
Jeg er ked af at sige det, men det er enten den tunge vej, hvis du selv vælger at gøre det - eller finde et SEO firma til at hjælpe dig.
Der er megen hjælp på Yoast - men det er meget tidskrævende ;-(
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2019 - 09:44 #7
Huddie, jeg vil gerne komme med nogle ideer til mulige ændringer, men det er ikke så nemt når ikke man kender navnet/url'en på din hjemmeside.

Kan du dele den her i tråden, eller sende den til mig via oplysningerne eller formularen på nedestående hjemmeside?:
https://www.dbnweb.dk/kontakt/
Avatar billede huddie Professor
28. november 2019 - 10:41 #8
Hej Daniel!

Inden jeg sender dig navnet på hjemmesiden via dit link. Så kommer dine start fif vel ikke til at koste mig dyrt?
Jeg skal bare lige have lidt start hjælp til hvordan SEO-værktøjet virker, så jeg forhåbentlig kan komme videre på egen hånd.
Avatar billede Zhenzar Novice
19. februar 2020 - 12:16 #9
Det bedste du kan gøre er at fortælle andre om din hjemmeside - Det kunne du jo gøre ved bare at lave et link til den her i tråden. På den måde får du en "anbefaling" af din hjemmeside, og links er en stærk faktor i kapløbet om søgeresultater på Google.

Det eneste du skal gøre er at skrive adressen på din hjemmeside her - Husk http(s) foran.

https://joke.guru/da/