Avatar billede Annika Praktikant
27. november 2019 - 14:31 Der er 11 kommentarer

Nyt grafikkort?

Jeg vil gerne opgradere min pc med et nyt grafikkort og har tænkt på enten Asus Radeon RX 580 Dual OC grafikkort (8 GB) eller ASUS Radeon RX 580 8GB ROG Strix Top Gaming for at kunne spille assassin's creed odyssey.

Jeg har dog svært ved at finde ud af om det kan lade sig gøre da min PC er købt i 2013.

PC: Dell XPS 8500
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3350P  (3.10 GHz)
Ram: 8 GB
Systemtype: 64-bit operativsystem
Total Power: 460W Max.

Nuværende grafikkort: AMD Radeon HD 7500 Series
Samlet tilgængelig grafikhukommelse: 4864 MB

Jeg håber i kan hjælpe mig :-)
Avatar billede Brogaard03 Mester
27. november 2019 - 14:59 #1
Opgrader alt
Avatar billede mort1 Ekspert
27. november 2019 - 15:14 #2
#1 Hvad mener du med "opgrader alt" ?
Avatar billede Brogaard03 Mester
27. november 2019 - 15:21 #3
Alt ser ud til at mangle, hans processor strømforsyning, han har brug for opgradering generelt
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. november 2019 - 16:40 #4
#1 #3
ER det ikke en lidt hård vurdering - for mig ligner det en væsentlig opgradering på grafiksiden - og resten er vel hæderligt omend det ikke er top - Hvad er andres vurdering ?
Avatar billede Vdm596 Praktikant
27. november 2019 - 17:49 #5
Hej Annika

Det kan ikke lade sig gøre på stående fod fordi at din pc ikke understøtter et grafikkort fra 2019

men kan ikke sig at det virker hvis du køber det

Forsat god dag
Avatar billede Annika Praktikant
27. november 2019 - 18:09 #6
Tak for svarende.

Så jeg burde skifte min processor først? Eller hvad tænker i jeg kan gøre?
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. november 2019 - 18:50 #7
Jeg er ikke enig med #5        -  Så længe grafikkortet har interface som computeren understøtter - f.eks PCI express * 16 - duer det - på samme måde som en moderne SSD eller harddisk kan tilføjes -  der skal selvfølgelig installeres driver for optimal brug.

Jeg ville nok ikke skifte CPUen - skifter man for meget bør nykøn overvejes..
Avatar billede Annika Praktikant
27. november 2019 - 19:02 #8
#7
Okay men har du nogle forslag til nogle grafikkort der ville passe til min PC for jeg har selv haft virkelig svært ved at finde ud af hvilket kunne passe til min PC?

Ville grafikkortene:  Asus Radeon RX 580 Dual OC grafikkort (8 GB) eller ASUS Radeon RX 580 8GB ROG Strix Top Gaming, kunne passe til min PC?
Avatar billede Brogaard03 Mester
27. november 2019 - 19:09 #9
Hvis jeg var dig ville jeg købe nyt motherboard, processor og grafikkort, men det kommer meget an på din økonomi for hvor meget du vil give.
Avatar billede milter Ekspert
27. november 2019 - 20:45 #10
Din strømforsyning med 460W er i underkanten til de to grafikkort, du nævner. De skal begge iflg. ASUS have en strømforsyning på minimum 500W.

Dernæst skal du sikre dig, at der er nok fysisk friplads omkring det stik (slot), som grafikkortet skal sættes i. Dit bundkort ser ud til at være af typen Micro ATX, og der kan der opstå problemer med pladsen pga.  andre dele på bundkortet. Jeg kan ikke finde noget om de fysiske mål på din  AMD Radeon HD 7500 Series, så jeg kan ikke sige noget om, om de to ASUS'er, du nævner, fylder for meget.

Dernæst, hvis du mener, der er plads nok på bundkortet til et nyt kort og vil købe en ny strømforsyning, så skal du passe på, at strømforsyningen har samme ydre mål som din nuværende. SFX PSU'er er mindre end standardformat PSU'er, og de bruges af og til i mindre kabinetter, hvor der ikke er så meget plads. Det burde ikke være noget problem, men hellere være sikker  :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. november 2019 - 21:21 #11
alt om data har testet:

https://www.altomdata.dk/asus-radeon-rx-580-dual-4gb-test

bemærk nederst i testen at det nu fås betydeligt billigere end da de testede. Der står også noget om pladsbehov - 2 PCI pladser..